Jump to content
Vesperala Forum

Ştire: Taxa auto triplata redevine taxa auto de la 1 iulie


Vesperal News

Recommended Posts

t_775135.jpg Noul Ministru al Mediului a anuntat ca taxa auto va fi mentinuta, dar nu in forma triplata, ci cu un algoritm mai aproape de formula impusa la 1 iulie 2008. Noul Ministru al Mediului Nicolae Nemirschi a declarat, luni, ca va propune primului-ministru si Guvernului sa suspende ordonanta emisa in luna decembrie privind triplarea taxei de poluare si, in scurt timp, sa aduca ajustari asupra acesteia, pe perioada suspendarii urmand sa fie aplicat nivelul din iulie. Guvernul Tariceanu nu a facut o...

 

 

 

vezi intregul articol

Link to comment
Share on other sites

Păi raţionamentul şi părerile fiecăruia au fost, oarecum, alterate şi alimentate de "confuzia" voit sau nu creată de "mai marii noştrii conducători"... (nu neg că aş putea, chiar eu, fi "confuz")

Taxa auto de primă înmatriculare... e aberantă. Din moment ce suntem o comunitate (de vise spulberate :lol: ) nici mie nu mi se pare corect să plătesc "prima înmatriculare", din moment ce respectiva maşină a fost odată înregistrată în cadrul acestei comunităţi.

Dacă e vorba strict de "o taxă", atunci era de atribuţia MF să se ocupe de algoritmul de calcul, de implementarea ei...

Acum văd că responsabilitatea e a Min. Mediului, şi respectiva taxă de primă înmatriculare a devenit una de Mediu. Well, aici într-un fel, şi conştientizâd că e oarecum "aceeaşi Mărie purtând colecţia iarnă-primăvară de pălării", sunt de acord cu taxa. Dar nu în prezenta formulă...

 

De ce am spus, în postul anterior că într-o ţară civilizată era prezentă în costul carburantului?! Pentru că, din nou, nu mi se pare "fair" să plătească cineva care face 5k km/an la fel de mult ca cineva care face de 10x mai mult. Normal, în anormalitatea noastră specifică, respectiva taxă se regăseşte sub formă de accize şi în preţul final al carburantului.

 

În acelaşi timp nu-s de acord "să mor încet" în trafic, la volan aflându-mă, văzând că nu am unde să înaintez sau unde să parchez pentru că tot românu' ce avea 1500-2k E şi-a luat "ursuleţ" şi acum se dă mare şi tare pe aici cu el. Asta în timp ce poluează la greu, normal, că e non euro, sau cel mult E1...

Nu mi se pare corect să devenim cimitirul de maşini al EU... Nu mi se pare corect şi nici nu simt nici un fel de milă pentru cei ce au fost "şmecheri" şi şi-au luat maşini ieftine iar acum sunt in imposibilitate financiară de plată. Nu e "datoria" mea să le "miros" lor fumul gros în trafic.

Este, evident, vina celor ce au conceput taxa în formulele anterioare, şi care prin măsurile luate practic au încurajat importurile de rable... Aici consider eu că s-a greşit. Iniţial, după o gândire cel puţin fantezistă (în complicitate cu forurile superioare ale UE, care au văzut în asta o oportunitate de a scăpa de rablele lor), s-au impus taxe mari pentru maşini nou -sub motivaţia că vor circula mult timp şi în consecinţă vor polua mult timp- şi taxe mici pentru cele vechi - din nou, motivând că vor mai merge f. puţin pe şosele, a.î. vor polua o scurtă per. de timp de acum încolo- . Iar această formulă de calcul a fost instituită pentru "înnoirea parcului auto" :lol:

 

După părerea mea, repet, ca "taxă de mediu" e binevenită. Maşinile non euro, E1, E2 să plătească cu miile de euro... E3 şi E4 ceva mai puţin, E5, cele hibride, cele "eco" să fie scutite.

 

 

Ca "răspuns" la raţionamentul tau...

Da, neamţu' o cumpără şi o înmatriculează. Dar neamţu nu îţi va cumpăra o maşină din 85-95... nu îţi va cumpăra o rablă de pe care curg tablele, care poluează la greu, pentru o sumă derizorie...

În schimb e dispus să vând acea rablă, dacă o are, unuia care o consideră "afacere", care e extrem de mândru de noua achiziţie, fără a-i păsa de sănătatea altora, şi care atunci când e "obligat" să plătească o taxă plânge că n-are bani...

Edited by EM!L
Link to comment
Share on other sites

Emile, nu pot sa neg ca sunt oarecum de acord cu ce spui tu, dar hai sa fim realisti; Romania pentru UE este un fel de Mexic pentru Statele unite. :) Sincer? Mie nu mi se pare deplasat ca Romania sa fie cimitir de rable. Oamenii castiga prost si nivelul de trai se vede peste tot. Acuma, nu stiu de ce ar trebui sa faca exceptie parcul auto.

 

În acelaşi timp nu-s de acord "să mor încet" în trafic, la volan aflându-mă, văzând că nu am unde să înaintez sau unde să parchez pentru că tot românu' ce avea 1500-2k E şi-a luat "ursuleţ" şi acum se dă mare şi tare pe aici cu el. Asta în timp ce poluează la greu, normal, că e non euro, sau cel mult E1...

O masina EURO-5 are cam aceleasi cote ca o masina non-euro. Ocupa la fel de mult loc in trafic. :) SIngura diferenta este pretul,, insa aici ne intoarcem din nou la povestea de mai sus; atata duce puterea de cumparare a romanului de rand. Iar la nivel de poluare ... ? C'mon! Cam cate sobe cu lemne functioneaza bine-mersi, si polueaza de sute de ori mult mai mult decat ursuletii?

 

După părerea mea, repet, ca "taxă de mediu" e binevenită.

Si dupa parerea mea. Insa ar trebui altfel gandita (cum spuneai si tu), pentru ca o masina poate functiona chiar si 20 de ani de la inmatriculare incolo. Deci ori o taxa anuala, ori ceva coeficient la pretul carburantului. ... din nou de acord cu tine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...