Jump to content
Vesperala Forum

Probleme cu RAR[si evident cu Politia]


Rocozaur
 Share

Recommended Posts

Doar ce mi-am luat un set de incaltari noi pt Joiana -> 175/65 R13 [am ales sa fie mai late pt o aderenta, stabilitate si capacitate de franare ceva mai crescute fata de anvelopele "stock" ]....Problema este in felul urmator....Cei de la RAR nu le accepta pt. ca nu sunt trecute in cartea tehnica pe post de dimensiuni acceptate...Si pe acestea le pot tine si le pot legaliza DOAR cu acordul celor de la sediul Central Dacia din Pitesti...Insa ce ma macina pe mine mai mult decat asta, este faptul ca pe cartea mea tehnica scrie ca anvelopele acceptate sunt : "155 R13 sau 165/70 R13"...Apai scuzati-ma..Daca nici voi care produceti masina, nu stiti sa-mi spuneti ce fel de anvelope sa pun pe masina, eu de ce trebuie sa sufar si sa mi se ridice dreptul de a circula atunci cand fac o modificare ce se incadreaza in limitele impuse de ei???....

 

In asteptarea unei lamuriri,

va salut, Tudor

Link to comment
Share on other sites

Doar ce mi-am luat un set de incaltari noi pt Joiana -> 175/65 R13 [am ales sa fie mai late pt o aderenta, stabilitate si capacitate de franare ceva mai crescute fata de anvelopele "stock" ]....Problema este in felul urmator....Cei de la RAR nu le accepta pt. ca nu sunt trecute in cartea tehnica pe post de dimensiuni acceptate...Si pe acestea le pot tine si le pot legaliza DOAR cu acordul celor de la sediul Central Dacia din Pitesti...Insa ce ma macina pe mine mai mult decat asta, este faptul ca pe cartea mea tehnica scrie ca anvelopele acceptate sunt : "155 R13 sau 165/70 R13"...Apai scuzati-ma..Daca nici voi care produceti masina, nu stiti sa-mi spuneti ce fel de anvelope sa pun pe masina, eu de ce trebuie sa sufar si sa mi se ridice dreptul de a circula atunci cand fac o modificare ce se incadreaza in limitele impuse de ei???....

 

In asteptarea unei lamuriri,

va salut, Tudor

 

Ati fost consiliat prost! Sau ati ales prost. Reveniti cu noi date si putem discuta.

 

13 toli is istorie.

Edited by RoAp
Link to comment
Share on other sites

1.Nu am fost eu la RAR ci taticul, pt. ca eu eram plecat la facultate, dar masina lui i-a ramas pt. ca avea nevoie de ea....[cei de la Service nu au putut sa repare in 3 saptamani o aripa spate busita....de la Loganul familiei]...si asta am inteles de la el...Ca nu pot pastra 175/65 decat cu acordul producatorului....

 

2.De ales nu cred ca am ales prost...am facut si cateva calcule inainte....Sau ma rog..calculatorul de aici le-a facut in locul meu : Calculator Compatibilitate Anvelope :)..[daca nu l-a postat nimeni pana acuma, sa va uitati totusi aici inainte de a va hotari sa va schimbati incaltarile masinii ]....

 

Sapt viitoare o sa revin cu mai multe date....sper :sorry:

Link to comment
Share on other sites

Eu personal as obliga administratorii unor astfel de pagini sa mentioneze MARE SI VIZIBIL: Nu va luati dupa acest calculator pentru compatibilitatea anvelopelor pentru ca scrie clar in codul rutier ca nu aveti voie cu alte cauciucuri decat cele inscrise in Cartea de Identitate sau talon.

 

 

Lectura suplimentara:

 

Art. 99 - din OUG 195/2002

 

1. Certificatul de inmatriculare sau de inregistrare ori dovada inlocuitoare a acestuia se retine de catre politia rutiera in urmatoarele cazuri:

.....

h. anvelopele au alte dimensiuni sau caracteristici decat cele prevazute in cartea de identitate a vehiculului, prezinta taieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita legal admisa;

...

2. In situatiile prevazute la alin. (1) lit. b ), c), e), g), k), o), p), r) si s), la retinerea certificatului de inmatriculare sau de inregistrare, politistul rutier elibereaza conducatorului de vehicul o dovada inlocuitoare fara drept de circulatie, iar in cazurile prevazute la alin. (1) lit. a), d), f), h), i), j), l), m), n), t), u), v) si x), o dovada inlocuitoare cu drept de circulatie pentru 15 zile.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Eu personal as obliga administratorii unor astfel de pagini sa mentioneze MARE SI VIZIBIL: Nu va luati dupa acest calculator pentru compatibilitatea anvelopelor pentru ca scrie clar in codul rutier ca nu aveti voie cu alte cauciucuri decat cele inscrise in Cartea de Identitate sau talon.

 

Vedeti ce scrie in cartea mea de identitate? "155R13" LEGAL asta ma indreptateste sa-mi pun si roti de MATIZ, de 155/65R13....Daca ma opreste un politist NU are niciun drept sa-mi ridice talonul, pt. ca sunt LEGALE cauciucurile. Ca sunt o barca pe valuri pe sosea si un pericol public presupun ca asta nu mai conteaza nu?.....De asemenea, cred ca am mai spus, atunci cand SCHIMBI cauciucurile sau treci in talon cauciucuri optionale, RAza de Rotatie terbuie sa fie CAT MAI IDentica cu cea precedenta.....1 centimentru intreg vi se pare corect?...2 cm intregi mai putin in diametru pt. 165/70 fata de 155/80....2 cm intregi, discrepanta este deja vizibila. Mie nu mi se pare ca cei de la DACIA s-au chinuit sa faca calculele ci doar sa puna cauciucuri cu cifre rotunde.....Concluzii:

1.Codul rutier, RAR-ul si cartea de identitate imi PERMIT sa-mi transform masina intr-un cosciug pe 4 roti.

2.Inginerii de la DACIA nu s-au gandit prea mult cand au trecut dimensiunile cauciucurilor

3.Eu sunt pedepsit pt. ca fac un lucru bun pt masina, si va mai si reamintesc greselile din lege si ale inginerilor :cry:

post-260-1229075737_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Faceti o confuzie grava. Nu este liniara calculatia.

 

Chiar daca ar fi, prin absurd, in situatie limita sunteti pe bec.

 

Datele din talon is generice. Exact cum este evaluarea politiei in caz de accident minor. Is chestii de procedura.

 

Ati anuntat 175. Sunteti intr-un caz limita, cu circumstante agravante. Jale mare sau spaga. Glumesc.

 

Cu toata buna dumneavoastra bunavointa.

 

Chiar? Ati avut vreodata de-a face cu un expert auto dirijat de un procuror obtuz?

 

Toate bune dumneavoastra! :hatoff:

Link to comment
Share on other sites

http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html indicatiile de-aici le-am urmat cand a fost vorba de calcul. atunci daca 2 cm intregi din diametru nu sunt indeajuns, 5 cm intregi la circumferinta balonului sunt clari?.....deci nu, imi pare rau, dar regula de bun simt de a fi cat mai aproape de roata precedenta ei nu au pastrat-o. Date generice?...Masina mea mai zgomotasa cand sta decat in mers e generic si nu stupid?...Anvelope la care nu le stiu dimensiunile sunt date genrice sau stupide? :)....

 

Imi pare rau, dar dpdv logic Politia, Dacia si RAR au gresit pe toate planurile. :) Si in continuare eu sunt ILEGAL pt. ca am descoperit gresala asta? :(

Link to comment
Share on other sites

Bine, e clar ca primele dimensiuni din talon sunt trecute deficitar fiindca "155 R13" nu definesc in totalitate o anvelopa.

In rest, legea e clara: Orice alte dimensiuni decat cele trecute in talon, reprezinta un motiv de suspendare a certificatului de inmatriculare.

 

Acuma,, eu recunosc ca o masina cu caucuicuri late arata bine, dar explicatia referitoare la stabilitatea masinii, NU TINE. :)

 

Faptul ca iti pui anvelope mai late nu inseamna neaparat ca imbunatatesti caracteristicile dinamice.

1. Niste anvelope mai late influenteaza negativ rularea. Pe romaneste,, vei avea senzatia ca masina nu trage la fel de bine.

2. Niste anvelope mai late posibil sa nu ofere suficienta apasare normala le sosea. Iarna, acest fenomen poate fi fatal.

Link to comment
Share on other sites

Iar nu m-am facut clar. Sa luam un exemplu. Deci, ford fiesta, care este Jumate dintr-o dacie break..are cauciucuri late de 185. Skoda Fabia la fel. Acuma cand ne gandim la Dacia Break care este dublu ca dimensiune, nu ar fi logic sa ai cauciucuri la fel de late?....mai ales ca stim ca 155/80R13 sunt mai mult roti de Matiz/Tico. Tu ca inginer care construeste o masina, ai pune cauciucuri la fel de inguste pe un Logan sa zicem? NU! :) Poti tu sa te crezi in siguranta intr-o limuzina cu roti inguste? Cred ca mai bine te-ai simti intr-un Chevrolet Kalos care are cauciucuri de 185 :)....

 

Nu m-a interesat de la bun inceput aspectul, pt. ca nu stau in fiecare zi sa-mi admir masina sau sa ma dau mare. eu am nevoie de ea sa ma duca pana la facultate si inapoi. Si vreau mai mult decat orice : 1.Stabilitate in Curbe, 2.Franare Esti de acord ca acestea 2 sunt mai importante decat demarajul?...conteaza ca fac de la 0 la 100 cu 1 secunda mai mult, la 20 de secunde cat ii ia unei dacii sa faca asta? :).....Pana o sa-mi fac masina de cursa si sa intru la raliuri cu ea mai este, si pana atunci vreau sa ma simt in siguranta in "Joiana" :)

 

Chiar as vrea sa facem niste teste cu anvelopele de 175/65 vs 165/70 la franare si viteza in curbe :).....Demarajul am zis, nu este chiar asa de important. Cei 54 de caluti ai joianei CHIAR inseamna ceva. la 4900 de ture intr-a-4a aveti undeva in jurul a 123-124 la ora. nu-i rau pt. o treapta a-4a de DACIE, dar motorul clar nu rezista, asa ca daca vreti sa incercati, nu mai mult de 1 km la turatia asta sa mergeti :)....eu am incercat, am vazut ca poate, inapoi intr-a 5-a la 3200 de ture si 100-105 la ora :)...Si asta cu anvelopele latite. Deci in demaraj nu am pierdut chiar asa de mult pe cat v-ati astepta. Si de asemenea iarna, cred ca putem gasi destule exemple de masini la fel de grele ca si Dacia mea si care sa aiba pneuri late si care sa nu aiba nici o problema :).....

 

Vreau ca Dacia sa-mi ofere sansa unui test sa le dovedesc ca nu am ales prost cauciucurile. :)

 

P.S. Daca tineam la aspect atunci ma gandeam clar la cauciucuri de dimensiuni mai mari de 195 :D......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Discutam zece ore pe tema asta. Uitati un punct de vedere simplist.

 

Aparent schimbarea dimensiunii intr-un fel sau altul poate sa aduca un plus la anumite capitole. Aspect, stabilitate...

Insa daca greul poate sa fie sustinut de motor si de transmisie nu acelasi lucru se intampla cu cel mai important sistem

al masinii. Sistemul de franare.

 

Ala e fix montat mecanic si lucreaza in anumiti parametri. Si depinde enorm de tipodimensiunea anvelopei.

De-asta is specificatii extrem de clare in cartile masinilor. Nu uitati ca sistemul de franare e supus inevitabil la

una dintre cele mai nenorocite variabile. Masa masinii in anumite tipuri de solicitari. Incarcata, neincarcata, viteza mare, viteza mica, urgenta, controlata. Electronica poate controla asta. Dar standardul de constructie cere ca frana sa lucreze neasistata.

Iar asa ceva fara o plaja stricta de anvelope potrivite este imposibil.

Credeti ca anumiti constructori nu vad ca-s urate masinile lor incaltate dupa specificatii?

Dar nu se abat de la asta. Au mult prea multe cerinte in spate incat sa o faca.

 

Dar se incepe cu franele. Si se continua cu performantele dinamice. Si se tine cont si de consum. Si de bani. Si de costurile de constructie.

Si e obligatoriu ca noi sa respectam specificatiile tehnice. Cred.

Edited by RoAp
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

ce bine ca exista Forum si am si ceva prieteni :welcome1: pe aici.

Mi-a cumparat sotul o masina secound, un Peugeot 106 din '95 diesel, rosu sa am si eu masina sa ma fitii

cum zice el si acuma trebuie sa o trec pe mine, ii adusa din Spania. Pentru asta trebuie sa fac RAR-ul , sa platesc taxa aia de poluare si apoi sa o inmatriculez. Eu is din Aiud, da am domiciliul in Cluj ... si am inteles Cartea de Identitate a Vehiculului pot s-o fac si la Cluj l-a RAR.

Poate sa ma ajute cineva cu sfaturi, nu zic pila ca masinuta ii asa de frumoasa cred ca o sa treaca din prima proba de foc.

Cel care mi-a vindut-o a zis ca-i Euro 2, dar am auzit destule birfe ca una stii tu si alta imi dau specialisti de acolo :-/

Link to comment
Share on other sites

ce bine ca exista Forum si am si ceva prieteni :welcome1: pe aici.

Mi-a cumparat sotul o masina secound, un Peugeot 106 din '95 diesel, rosu sa am si eu masina sa ma fitii

cum zice el si acuma trebuie sa o trec pe mine, ii adusa din Spania. Pentru asta trebuie sa fac RAR-ul , sa platesc taxa aia de poluare si apoi sa o inmatriculez. Eu is din Aiud, da am domiciliul in Cluj ... si am inteles Cartea de Identitate a Vehiculului pot s-o fac si la Cluj l-a RAR.

Poate sa ma ajute cineva cu sfaturi, nu zic pila ca masinuta ii asa de frumoasa cred ca o sa treaca din prima proba de foc.

Cel care mi-a vindut-o a zis ca-i Euro 2, dar am auzit destule birfe ca una stii tu si alta imi dau specialisti de acolo :-/

 

Esti din Aiud? Interesant. Ce mica-i lumea.

In alta ordine, scobeste-te de bani. O sa te coste mai mult inmatricularea decat masina.

Peugeot nu vindea masini in 95 cu euro2. Le promova, dar nu le vindea in Spania.

Practic esti fericita posesoare a unei caroserii frumoase.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

de ce esti rau cu mine?

cind tu ti-ai luat o masina sau orice altceva si te-ai bucurat de ea ... a venit un rautacios sa rida de tine?

ti-e ciuda ? ... eu vreau prietni cu circotasi

da asta-i Forumul ...nu este padure fara uscaturi...si sa nu uitam ca sintem Romanii si daca mi-a murit capra sa-i moara si la vecin?

 

mersi

Link to comment
Share on other sites

rosioara ii din Spania, nu scrie euro 2 pe acte?

trebuie sa-mi traduc actele?

m-am gindit s-o duc inanite la un mecanic, ca sa vad ce are si mi-au facut o lista de "bucate", am schimbat rotulele inferioare, capetele de bara, placutele de frina pe fata, ...uf numai termeni tehnici dar mi-au zis ca consuma putin, ii bine ca din salarul meu de profesoara ... da in fine :easter1: nu-i perpetum mobile de speta I,

imi trebuie programare l-a RAR?

o fii scump?

de ce va intreb pe voi ? ca eu is noua aici in Cluuj si am mai vorbit cu unul si altul si mi-au zis ca-i naspa pe acolo pe l-a RAR, am dat de intermediari ca mi-au cerut "atentii" ca trebuie date la inginer, dar eu nu creed ... poate stiti voi pe cineva care lucreaza pe acolo si ma ajuta-ti :welcome:

Link to comment
Share on other sites

rosioara ii din Spania, nu scrie euro 2 pe acte?

trebuie sa-mi traduc actele?

m-am gindit s-o duc inanite la un mecanic, ca sa vad ce are si mi-au facut o lista de "bucate", am schimbat rotulele inferioare, capetele de bara, placutele de frina pe fata, ...uf numai termeni tehnici dar mi-au zis ca consuma putin, ii bine ca din salarul meu de profesoara ... da in fine :easter1: nu-i perpetum mobile de speta I,

imi trebuie programare l-a RAR?

o fii scump?

de ce va intreb pe voi ? ca eu is noua aici in Cluuj si am mai vorbit cu unul si altul si mi-au zis ca-i naspa pe acolo pe l-a RAR, am dat de intermediari ca mi-au cerut "atentii" ca trebuie date la inginer, dar eu nu creed ... poate stiti voi pe cineva care lucreaza pe acolo si ma ajuta-ti :welcome:

 

nici pe briful din germania nu scrie euro 2 in acte se trece un cod care corespunde normelor de poluare

 

nu da nimic la intermediari fati programare si dute fara frica poti lua numere rosii de 3 ori pana o pui la punct

daca nu ai AC geamuri electrice o poti deprecia si platesti taxa de poluare mai mica

bafta

Link to comment
Share on other sites

nici pe briful din germania nu scrie euro 2 in acte se trece un cod care corespunde normelor de poluare

 

nu da nimic la intermediari fati programare si dute fara frica poti lua numere rosii de 3 ori pana o pui la punct

daca nu ai AC geamuri electrice o poti deprecia si platesti taxa de poluare mai mica

bafta

 

Chestia cu linistea sa mi-o spui dupa ce o inmatriculeaza.

Eu nu vreau s-o dezamagesc insa minuni la noi cu inmatricularile is rare.

 

Norma euro o stabileste o autoritate de la noi. Ce scriam de productie is nuante comerciale, absolut comerciale.

Nu mai imi da mie copy/paste aiurea. Trimite-mi copie dupa un act definitiv.

Ce d*cu, ma prostesti in fata?

 

 

de ce esti rau cu mine?

cind tu ti-ai luat o masina sau orice altceva si te-ai bucurat de ea ... a venit un rautacios sa rida de tine?

ti-e ciuda ? ... eu vreau prietni cu circotasi

da asta-i Forumul ...nu este padure fara uscaturi...si sa nu uitam ca sintem Romanii si daca mi-a murit capra sa-i moara si la vecin?

 

mersi

 

Crede-ma pe cuvant ca nu! Is o idee mai critic.

Nu accept totusi asocieri care frizeaza reaua intentie. Pot lamuri asa ceva.

Ii drept ca suna neprietenoase de multe ori posturile mele.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Norma euro o stabileste o autoritate de la noi. Ce scriam de productie is nuante comerciale, absolut comerciale.

Nu mai imi da mie copy/paste aiurea. Trimite-mi copie dupa un act definitiv.

Ce d*cu, ma prostesti in fata?

 

 

 

norma euro este stabilita de producatorul masini nu de prostovanii nostri care dac vor nu recunosc codul din acte de provenienta a masini.

nu te prostesc in fata dar ti-am aratat ca se fabricau masini cu euro 2 si atunci asa ca nu dezinforma inainte sa verifici ceva

fara suparare,eu am trecut de multe ori prin RAR -UL ROMANESC si cu norma D3 D4 care nu vor sa o recunoasca decat cu un act aditiona de la TUV numit C.O.C. deci laso sa vedem cum iese pana la urma OK

 

 

Link to comment
Share on other sites

Norma euro o stabileste o autoritate de la noi. Ce scriam de productie is nuante comerciale, absolut comerciale.

Nu mai imi da mie copy/paste aiurea. Trimite-mi copie dupa un act definitiv.

Ce d*cu, ma prostesti in fata?

 

 

 

norma euro este stabilita de producatorul masini nu de prostovanii nostri care dac vor nu recunosc codul din acte de provenienta a masini.

nu te prostesc in fata dar ti-am aratat ca se fabricau masini cu euro 2 si atunci asa ca nu dezinforma inainte sa verifici ceva

fara suparare,eu am trecut de multe ori prin RAR -UL ROMANESC si cu norma D3 D4 care nu vor sa o recunoasca decat cu un act aditiona de la TUV numit C.O.C. deci laso sa vedem cum iese pana la urma OK

 

Ii in regula. Tine doar de legislatie.

Am rugamintea sa-mi trimiti copia dupa eventualul rentabil certificat de inmatriculare.

 

Link to comment
Share on other sites

astazi am programare l-a RAR cj, pe la ora 7 pm... ma duc si poate si iau examenul cred ca nu voi ajunge la rexaminare?

sa-mi tine-ti puminii :console:

 

Habar nu am ce faci tu la ora 19 insa RAR are inchis la ora aia.

Consiliez pe logistica firma de paza care are contract cu toate reprezentantele ARR.

Curios!

 

Link to comment
Share on other sites

Inafara ca esti rautacios si nu se gindeste nimeni sa te traga de urechi ... mai stii sa ma si enervezi.

Afla stimabile ca am fost la RAR Cj l-a ora 19 azi si am fost servita ireprosabil, eram acolo doua masini programate eu la ora 19 si cealata un Audi A6 de BN. Era numai un inginer si un mecanic pina am platit omologarea si deprecierea mi-a si ajuns masina la poze, si pina sa ma trezesc ce faceau acolo specialisti RAR, m-au trimis sa fac testul de gaze...punindu-mi actele in mina si spunidu-mi ca viespea asta mica si rosie ii buna si frumusica ... are euro 2 si sa revin intr-o ora pentru actele finale.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...