Jump to content
Vesperala Forum
Sign in to follow this  
vesperala

Care a fost prima ta maşină?

Recommended Posts

Mulţi sunteţi şoferi cu ştate vechi şi azi vă lăudaţi cu maşini faine..:)

 

Dar care a fost prima voastră maşină? Ce vă amintiţi despre ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sa raspund strict la intrebare, prima mea masina a fost un MAYBACH :D: 1310 BREAK (alb), fabricat in 1989.

 

Porkbagajul era plin de capace de delcou, platini, condensatoare, fişe pentru bujii, sarme de diferite diametre, unele pentru legat componentele care de desirau de pe masina, altele pentru desfundarea jiclorului, si bine-nteles, o gramada de scule cu care puteam deschide chiar si un mic atelier. Cand era sub 10 grade (plus), pornea cam din a 17-a cheie. Si inainte sa iau piciorul de pe acceleratie, trebuia sa trag socul vreo 4-5 cm, in timp ce motorul se tura cam la 2500rpm (dupa ureche vorbind). Altfel murea motorul instant.

 

Cand reparam macaraua de la geam, se strica spirala de la kilometraj.

Cand o reparam si pe aia, se strica brusc releul de semnalizare

Reparam releul, incepea sa troncane 3 bucse 1 pivot si sa uruie cel putin un rulment.

 

... si tot asa, pana am reusit sa scap de ea. :D:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pai sa raspund strict la intrebare, prima mea masina a fost un MAYBACH :D: 1310 BREAK (alb), fabricat in 1989.

 

Porkbagajul era plin de capace de delcou, platini, condensatoare, fişe pentru bujii, sarme de diferite diametre, unele pentru legat componentele care de desirau de pe masina, altele pentru desfundarea jiclorului, si bine-nteles, o gramada de scule cu care puteam deschide chiar si un mic atelier. Cand era sub 10 grade (plus), pornea cam din a 17-a cheie. Si inainte sa iau piciorul de pe acceleratie, trebuia sa trag socul vreo 4-5 cm, in timp ce motorul se tura cam la 2500rpm (dupa ureche vorbind). Altfel murea motorul instant.

 

Cand reparam macaraua de la geam, se strica spirala de la kilometraj.

Cand o reparam si pe aia, se strica brusc releul de semnalizare

Reparam releul, incepea sa troncane 3 bucse 1 pivot si sa uruie cel putin un rulment.

 

... si tot asa, pana am reusit sa scap de ea. :D:

Mi-a luat 10 minute sa citesc postul am ras cu lacrimi :offtopic: :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma, ca sa continui, urmatoarea masina a fost un Opel Kadett D 1,3S din 1979. :)

 

f_Kadett300m_eaf2887.jpg

 

Hatchback, 5 usi, maro-metalizat ... exact ca in imagine.

 

A fost prima masina pe care ma puteam baza. As fi putut merge pana la capatul lumii si m-ar fi adus inapoi. ... genul de masina in care ai pus benzina ti-ai luat la revedere.

 

 

Parerea mea despre Opel Kadett D:

 

Este o masina cu o constructie foarte simpla, fara electronica, fara fonoizolatie, si fara alte smecherii. Face caldura suficienta in orice coditii ... dar asta e tot ce poate in materie de confort. Tinuta de drum este exemplara, si in ciuda formei colturoase, are un coeficient de aerodinamicitate de 0.32. A fost primul OPEL din istorie, testat din acest punct de vedere. De precizat ca exista chiar si in zilele noastre masini cu coeficient Cx mai mare (deci mai prost).

 

Din pacate, foaaarte rar se mai gasesc exemplare in stare buna. (sau acceptabila - macar).

 

P.S. marouf0bankousli, ma bucur ca te-ai distrat. :)

Stii, cum se spune; de Dacia aia m-am bucurat de 2 ori: cand am cumparat-o, si cand am vandut-o :D:

Share this post


Link to post
Share on other sites

o mazda 626 cumparata pe o lada de bere(warsteiner) :D: codusa din '93 pana in '95 fara permis.......such a shame!!!

Edited by gundie

Share this post


Link to post
Share on other sites

lada 1200 an fabricatie 1980-acum rugineste in curte.

Cea mai nasoala chestie la ea era ca nu puteam sa ii opresc caldura si vara faceam sauna adevarata cind mergeam cu ea.Iarna era boierie cu cita caldura dadea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia uite coincidenta simpatica. Consider 626-le de la Mazda si 1200 Lada drept cele mai fiabile masini din anii

80, 90 chiar.

Dupa un 1200 de la rusi am plans ani de zile. Extraordinara masina.

 

626 nu a fost chiar intalnita insa o stiu. Exponent al durabilitatii. Se confirma si azi istoria.

Mazda "la oficial" intrece orice alta marca la intretinere. Fiind rara totusi nu e chiar preferata la achizitie. Se revinde greu fata de altele gen Ford, Opel, etc.

 

Scuze de off.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia 1100! SIC! Si nici nu va spun din ce an, iar acum am tot o Dacie 1310 din 2003, in stare perfecta de functionare, care circula prin Bucuresti, asa ca feriti-va de ea ca este ranforsata pe dinauntru si are pinten in fata si spate!HA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...