Jump to content
Vesperala Forum

Pasiune fără vârstă: restaurarea


RoAp

Recommended Posts

Buna seara tuturor!

Pe mine probabil nu ma stiti , adica sigur nu ma stiti.

Sunt din Iasi, 18 ani , elev de liceu, pasionat de natura , automobile clasice-Renault 12-Dacia 1300, dar nu intru in detalii. Imi plac florile , si in genere tot ce este frumos. Sunt pasionat de muzica anilor 70-80-90, dar ascult cu mare placere si muzica actuala.

Gata, ma opresc, nu vreau sa plictisesc pe nimeni.

Va doresc o seara placuta!

 

Cu stima,

Daniel Chelariu

 

Buna seara Dane! Ma surprinde putin varsta ta! In cel mai placut mod. Chiar da.

 

Toate bune dumneavoastra! :d1:

 

Legat de proiectele dumneavoastra, ati mai finalizat ceva? Din acest motiv is putin surprins de varsta. :hatoff:

 

Tot respectul!

Link to comment
Share on other sites

Buna seara Dane! Ma surprinde putin varsta ta! In cel mai placut mod. Chiar da.

 

Toate bune dumneavoastra! :d1:

 

Legat de proiectele dumneavoastra, ati mai finalizat ceva? Din acest motiv is putin surprins de varsta. :hatoff:

 

Tot respectul!

 

Proiectul nostru legat de restaurarea si conservarea unei Dacii 1300 nu a inceput.Motivele sunt variate, insa predomina cel legat de aspectul investitiei initiale, in sensul ca cine are o masina buna si km putini cere o avere pe ea, iar al doilea motiv ar fi ca nu am gasit inca o 1300 care sa merite.

Dar, rabdarea este , uneori cheia succesului.Iar eu si prietenul meu avem rabdare.Se va ivi poate, intr o zi , o masina buna de la cineva care nu o mai foloseste, constient fiind ca nu o sa poata nicicand concura cu o masina a timpurilor actuale, si decat sa ofere Rematului o parte din istoria automobilistica romaneasca, si pionierul drumurilor noastre , o va oferi unor tineri care sunt dispusi sa investeasca treptat , in ea , marcand astfel inca un pas in conservarea unei povesti de care unora nu le face placere sa auda, pseudo militand pentru ecologism si masinile ce au in dotare un catalizator.

 

Cu stima,

Daniel Chelariu

Link to comment
Share on other sites

Proiectul nostru legat de restaurarea si conservarea unei Dacii 1300 nu a inceput.Motivele sunt variate, insa predomina cel legat de aspectul investitiei initiale, in sensul ca cine are o masina buna si km putini cere o avere pe ea, iar al doilea motiv ar fi ca nu am gasit inca o 1300 care sa merite.

Dar, rabdarea este , uneori cheia succesului.Iar eu si prietenul meu avem rabdare.Se va ivi poate, intr o zi , o masina buna de la cineva care nu o mai foloseste, constient fiind ca nu o sa poata nicicand concura cu o masina a timpurilor actuale, si decat sa ofere Rematului o parte din istoria automobilistica romaneasca, si pionierul drumurilor noastre , o va oferi unor tineri care sunt dispusi sa investeasca treptat , in ea , marcand astfel inca un pas in conservarea unei povesti de care unora nu le face placere sa auda, pseudo militand pentru ecologism si masinile ce au in dotare un catalizator.

 

Cu stima,

Daniel Chelariu

 

Chestiunea asta expusa de voi e posibil sa ma faca sa va trimit voua masina despre care am scris acum un timp.

Desigur stii si tu si partenerul tau cati dinti are trenul fix pe a patra la o cutie french. Nu 128. Glumesc.

 

Am sa iau in calcul ceea ce am scris mai sus. :d1:

 

Toate bune dumneavoastra! :d1:

Link to comment
Share on other sites

Continuare...

 

Inceputurile automobilismului romanesc au inceput anterior uzinei Dacia, in jurul anului 1920, cand la Sibiu, a fost produs un automobil in serie mica. Patentul era importat, nu era conceput la noi in tara.

Uzinele Dacia au fost insarcinate sa produca Dacia 1300, derivata din modelul francez 12 al marcii Renault, in baza unui parteneriat romano- francez.Uzina era condusa de romani, iar staff ul tehnic era mixt, inginerii francezi aducand calitatea in constructia automobilului Dacia 1300.Toate piesele importante , blocul motor, pistoane, segmenti, pompele, etrierii,alternatorul, bordul, instalatiile erau importate din Franta. Parteneriatul romano- francez a incetat de drept in anul 1976, iar automobilul Dacia 1300 a fost produs in serie pana in anul 1981, cand a fost imbunatatit, iar mai apoi inlocuit din productie de derivatul romanesc al produsului, numit Dacia 1310.

Calitatea automobilului , pana in anul 1976 era de nediscutat. Multi pasionati de Dacia 1300, cauta si astazi in piesele dezmembrate de pe masinile date la casat, piese frantuzesti pe care le monteaza pe masina lor.

Calitatea automobilului a fost simtitor scazuta dupa anula 1976 , cand inginerii romani au continuat productia de serie. Astfel, principiu specific perioadei comuniste, totul s a produs la noi in tara. Continuat apoi cu productia modelului 1310, putem sa aducem aminte de masinile care ii suparau pe unii, care ramaneau in drum, care rugineau rapid si care trebuiau temeinic pregatite pentru un drum mai lung. Desigur, ea este masina de care ne vom aminti cu totii, care ne-a purtat prin concedii, si alaturi de care toti am crescut.

Ratiunea conservarii unei Dacii 1300 deriva din aceea ca nu putem arunca uitarii o parte deosebit de importanta a istoriei automobilistice romanesti, si ca , indiferent daca ecologismul este principiul in baza caruia unii se declara progresisti, e bine sa nu uitam, si sa avem ce arata pe strazi nepotilor nostri , ca sa stie ca nu dintotdeauna automobilele au fost dotate cu ABS, AFU si alte asemenea inventii tehnice.

Desigur, avem un prim ministru care se declara pasionat de masini clasice, dar care nu a luat initiativa infiintarii unui muzeu al automobilului, asa cum exista in toate tarile civilizate . Sa nu uitam, ca una este sa zici , si alta este sa si faci. E trist ca in numele mediului se caseaza masini exceptionale, si ca din 2011 nu se va mai putea circula cu ele.E trist ca desi dl. Tariceanu este membru Retromobil, se arunca la gunoi modele exceptionale, bine conservate si in mare proportie, dotate cu anexe originale.

 

Considerand ca nu v-am plictisit prea tare,

astept intrebarile si interpelarile Dvs.

 

Cu stima,

Daniel Chelariu

Link to comment
Share on other sites

Continuare...

 

Inceputurile automobilismului romanesc au inceput anterior uzinei Dacia, in jurul anului 1920, cand la Sibiu, a fost produs un automobil in serie mica. Patentul era importat, nu era conceput la noi in tara.

Uzinele Dacia au fost insarcinate sa produca Dacia 1300, derivata din modelul francez 12 al marcii Renault, in baza unui parteneriat romano- francez.Uzina era condusa de romani, iar staff ul tehnic era mixt, inginerii francezi aducand calitatea in constructia automobilului Dacia 1300.Toate piesele importante , blocul motor, pistoane, segmenti, pompele, etrierii,alternatorul, bordul, instalatiile erau importate din Franta. Parteneriatul romano- francez a incetat de drept in anul 1976, iar automobilul Dacia 1300 a fost produs in serie pana in anul 1981, cand a fost imbunatatit, iar mai apoi inlocuit din productie de derivatul romanesc al produsului, numit Dacia 1310.

Calitatea automobilului , pana in anul 1976 era de nediscutat. Multi pasionati de Dacia 1300, cauta si astazi in piesele dezmembrate de pe masinile date la casat, piese frantuzesti pe care le monteaza pe masina lor.

Calitatea automobilului a fost simtitor scazuta dupa anula 1976 , cand inginerii romani au continuat productia de serie. Astfel, principiu specific perioadei comuniste, totul s a produs la noi in tara. Continuat apoi cu productia modelului 1310, putem sa aducem aminte de masinile care ii suparau pe unii, care ramaneau in drum, care rugineau rapid si care trebuiau temeinic pregatite pentru un drum mai lung. Desigur, ea este masina de care ne vom aminti cu totii, care ne-a purtat prin concedii, si alaturi de care toti am crescut.

Ratiunea conservarii unei Dacii 1300 deriva din aceea ca nu putem arunca uitarii o parte deosebit de importanta a istoriei automobilistice romanesti, si ca , indiferent daca ecologismul este principiul in baza caruia unii se declara progresisti, e bine sa nu uitam, si sa avem ce arata pe strazi nepotilor nostri , ca sa stie ca nu dintotdeauna automobilele au fost dotate cu ABS, AFU si alte asemenea inventii tehnice.

Desigur, avem un prim ministru care se declara pasionat de masini clasice, dar care nu a luat initiativa infiintarii unui muzeu al automobilului, asa cum exista in toate tarile civilizate . Sa nu uitam, ca una este sa zici , si alta este sa si faci. E trist ca in numele mediului se caseaza masini exceptionale, si ca din 2011 nu se va mai putea circula cu ele.E trist ca desi dl. Tariceanu este membru Retromobil, se arunca la gunoi modele exceptionale, bine conservate si in mare proportie, dotate cu anexe originale.

 

Considerand ca nu v-am plictisit prea tare,

astept intrebarile si interpelarile Dvs.

 

Cu stima,

Daniel Chelariu

 

 

 

 

Imi place mult punctul dumneavoastra de vedere!

Autohtona noastra a fost construita in mult prea mult exemplare. Ruleaza inca pe sosele.

 

Mi-ar placea sa inviem un 1325. Il mai aranjam putin. Am mai scris.

 

Proiectul a fost gresit o idee.

Exact cum a fost catastrofa pick-up-ul cu patru locuri pe sasiu de break. Imi scapa codul.

 

Ne auzim. :d1:

Link to comment
Share on other sites

Proiectul nostru legat de restaurarea si conservarea unei Dacii 1300 nu a inceput.Motivele sunt variate, insa predomina cel legat de aspectul investitiei initiale, in sensul ca cine are o masina buna si km putini cere o avere pe ea, iar al doilea motiv ar fi ca nu am gasit inca o 1300 care sa merite.

 

 

E trist ca in numele mediului se caseaza masini exceptionale, si ca din 2011 nu se va mai putea circula cu ele.

 

 

daca masina e in stare buna,ce rost mai are restaurarea?

cine are o masina pe care o intretine,va circula cu ea in zilele de sarbatoare prin 2011 fara probleme din partea mediului.

isi plateste taxa,circula.

Link to comment
Share on other sites

Imi place mult punctul dumneavoastra de vedere!

Autohtona noastra a fost construita in mult prea mult exemplare. Ruleaza inca pe sosele.

 

Mi-ar placea sa inviem un 1325. Il mai aranjam putin. Am mai scris.

 

Proiectul a fost gresit o idee.

Exact cum a fost catastrofa pick-up-ul cu patru locuri pe sasiu de break. Imi scapa codul.

 

Ne auzim. :d1:

 

In ultimul an am mai vazut o singura 1325.In stare buna insa.Din pacate ,parerea mea despre derivatele romanesti plecate din productia franceza in Romania este una relativ proasta. Sunt de acord insa , pentru conservarea a tot ceea ce inseamna istorie automobilistica pre si post 1976.Ne lipseste un muzeu al automobilului, ne lipseste pasiunea pentru baza progresului tehnic actual, ne lipseste cultul pentru originile automobilismului romanesc. Ne lipsesc inca multe pentru a deveni europeni, si cu adevarat civulizati.

 

Referitor la postul de mai sus, puteti consulta presa pentru a sesiza punctul de vedere al Guvernului vis a vis de masinile produse pana in anul 1996. Din 2011 se urmareste excluderea lor de pe sosele. Avem preturi europene, salarii balcanice, pe fostele parcuri industriale se ridica blocuri de locuinte, iar economia noastra e bazata majoritar pe servicii si agricultura.Servicii care sunt low quality (a se vedea in acest sens ascensiunea turismului din Bulgaria), si agricultura care nu prea asigura pe segmentele esentiale nici necesarul intern. Tara pe care o meritam...

 

Cu stima ,

Daniel Chelariu

Link to comment
Share on other sites

Imi place mult punctul dumneavoastra de vedere!

Autohtona noastra a fost construita in mult prea mult exemplare. Ruleaza inca pe sosele.

 

Mi-ar placea sa inviem un 1325. Il mai aranjam putin. Am mai scris.

 

Proiectul a fost gresit o idee.

Exact cum a fost catastrofa pick-up-ul cu patru locuri pe sasiu de break. Imi scapa codul.

 

Ne auzim. :d1:

 

 

te puteam ajuta eu cu un 1325 Dacia Liberta...am avut prin 1996 una proprietate personala....comparativ cu 1300 sau 1310

modelul 1325 a fost net superior in desing si in calitate....in opinia mea se comporta pe sosea cum se comporta un VW Golf...

caroserie asemanatoare , l-a consum 6,2 l/100 km drum infara orasului si 9 l/100 km in oras...pacat ca l-am vindut dupa ce am facut vreo 50.000km fara sa-i fac o reparatie.

Link to comment
Share on other sites

te puteam ajuta eu cu un 1325 Dacia Liberta...am avut prin 1996 una proprietate personala....comparativ cu 1300 sau 1310

modelul 1325 a fost net superior in desing si in calitate....in opinia mea se comporta pe sosea cum se comporta un VW Golf...

caroserie asemanatoare , l-a consum 6,2 l/100 km drum infara orasului si 9 l/100 km in oras...pacat ca l-am vindut dupa ce am facut vreo 50.000km fara sa-i fac o reparatie.

 

revin...s-ar putea sa ai noroc de o restaurare pe cinste l-a un 1325

cunosc un tip din Stirci...Romanasi , Salaj care avea pe timpuri un 1325

dar cred ca acuma ii cotet de gaini...nu ii gluma ... ca individul a distrus

efectiv masina si nici Rabla nu o lua...dar Liberta exista...

daca esti interesat te pot ajuta cu detalii....

Link to comment
Share on other sites

revin...s-ar putea sa ai noroc de o restaurare pe cinste l-a un 1325

cunosc un tip din Stirci...Romanasi , Salaj care avea pe timpuri un 1325

dar cred ca acuma ii cotet de gaini...nu ii gluma ... ca individul a distrus

efectiv masina si nici Rabla nu o lua...dar Liberta exista...

daca esti interesat te pot ajuta cu detalii....

 

Apreciez. Am sa tin seama. Tot binele dumneavoastra! :hatoff:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...