Jump to content
Vesperala Forum
constantin

Inmatricularea autoturismelor

Recommended Posts

Am vazut pe anumite site-uri de profil nenumarate oferte de autoturisme second aduse din afara la niste preturi foarte tentante.

Pot fi acestea inmatriculate in Romania?

In ce conditii? Mai este in vigoare prevederea cu limita de 8 ani?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am vazut pe anumite site-uri de profil nenumarate oferte de autoturisme second aduse din afara la niste preturi foarte tentante.

Atentie, diferenta dintre cumpararea unei masini bune si a lua o teapa iensa este un fir de par. Majoritatea masinilor la asemenea preturi senzationale au kilometrajul masluit, poate au defectiuni reparate sumar, sau cine stie ce alte probleme. Poate chiar legate de acte ... Nu spun "toate", dar MULTE din ele. Si totusi, se pot cumpara masini OK aduse din afara, dar iti recomand sa rogi un prieten (mecanic, sau macar pasionat de masini) sa-ti ofere consultanta.

 

Pot fi acestea inmatriculate in Romania?

In ce conditii? Mai este in vigoare prevederea cu limita de 8 ani?

Da, se poate inmatricula orice. Platesti taxa de prima inmatriculare si gata.

In calculul taxei intra variabile ca: varsta masinii, norma de poluare si capacitatea cilindrica. ... dar se gasesc pe net tabelele respective.

 

 

edit: intre timp am cautat tabelul:

 

Alta varianta, tot "finala", a proiectului de Cod fiscal a aparut pe 4 iunie, ea introducind o noua taxa pe masini.

 

Prin proiectul privind modificarea Codului fiscal, procentul platit la valoarea CIP (fara taxe) a unui autoturism, adica acciza perceputa pina la 1 ianuarie 2007 de stat, va fi eliminat.

 

In schimb, se aplica o taxa speciala pentru prima inmatriculare a autovehiculului in Romania, atit din provenienta autohtona, cit si din import, si este platita de agentii economici producatori sau importatori si de catre persoanele fizice care cumpara autoturisme.

 

(sursa - cotidianul.ro)

 

11main_200.jpg

Edited by NightShift

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc!

Deci nu mai e o problema cu depasirea pragului de 8 ani.Acum in privinta prietenului mecanic, trebuie spus ca in grupul de prieteni, exceptandu-i pe cei de pe forum, eu sant "cel mai...mecanic"asa ca ma voi baza pe ce stiu eu in ce priveste partea tehnica.Ma ingrijoreaza in special problemele legate de documentele ce trebuie sa insoteasca tranzactia si ce anume trebuie avut in vedere pentru a nu ma trezi ca am dat banii pe ceva ce nu pot inmatricula.

Sunt tot felul de oferte cu posibilitate de inmatriculare in Bulgaria.Care e diferenta?

E acolo legislatia mai permisiva?

Sincer, as prefera sa cumpar direct de la proprietarul de drept chiar daca ar trebui sa ma deplasez in tara respectiva.

Cunoasteti siteuri de profil, altele decat cele romanesti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu mai este o problema pragul de 8 ani. Cea mai mare problema ramane cuantumul taxei.

 

Constantin, sa stii ca nu iti subapreciez cunostintele legate de mecanica auto, dar in acelasi timp nu ii subapreciez nici pe samsarii cu lectiile facute. Ce trebuie sa stii, ca ceea ce vand ei, nu sunt rable pe care se poate vedea cu ochiul liber ca ceva nu este in regula. ... nuuu ... absolut deloc. Masinile de afara circula pe sosele bune,, si daca nu sunt OK din punct de vedere tehnic, nu trec in veci de ITP. Deci ca probleme, nu vei intalni niciodata niste amortizoare obosite, toba sparta, sau joc la directie.

 

Motoarele moderne, cele cu management electronic al resurselor, regleaza in timp real cantititatea si temperatura amestecului de carburant, tot felul de presiuni din diferite sisteme, avansul, etc. Bine-nteles, asta se poate face doar cu ajutorul unui batalion de senzori de tot felul. ... care pot fi incredibil de scumpi. S-a inventat insa de mult metoda romaneasca de inlocuire a lor cu diferite dispozitive ce "mint" calculatorul, cu niste valori fixe. Evident, aceste dispozitive nu regleaza nimic,, ele exista doar ca sa nu arda niste becuri rosii pe bord. :D:

 

Crede-ma, chiar sunt foarte multe de spus in legatura cu masinile "electronice".

 

Probabil cel mai frecvent ''defect'' este kilometrajul dat inapoi chiar cu 200.000km. Bine-nteles, daca stii ca in germania RCA-ul este in jur de 800 euro, si impozitul inca o data pe-atat, atunci nu vei crede povestile cu "masina de preot pensionar, care nici nu a circulat cu ea"! Normal ca s-a circulat, pentru ca nimeni nu cumpara o masina ca sa se uite la ea, si sa mai si plateasca 2000 de euo anual pe diferite taxe si impozite. Normal ca o masina de 8 ani are cel putin 400.000 km. Daca nu e asa, acolo nu e ceva in regula. :D:

 

Prin "prieten mecanic" inteleg mai degraba - cineva dotat cu un laptop, cablu OBD-II, si niste cunostinte in domeniu.

 

Eventual, daca gasesti ceva, spune-ne si noua datele problemei, ca sa discutam pe caz concret.

Edited by NightShift

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prin "prieten mecanic" inteleg mai degraba - cineva dotat cu un laptop, cablu OBD-II, si niste cunostinte in domeniu.

 

Eventual, daca gasesti ceva, spune-ne si noua datele problemei, ca sa discutam pe caz concret.

Multumesc!

Abia am inceput sa tatonez terenul!

Trebuie sa precizez, ca atunci cand am afirmat ca sunt cel mai bun mecanic dintre prietenii de acasa, exat asta am vrut sa spun.Adica nu am nici un prieten pe care sa ma bazaz in acest domeniu.Asta nu insamna ca ma pot baza pe cunostintele mele.Deci chiar am nevoie de orice sfat din partea voastra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te ajut de vrei sa stii ce se imatriculeaza si ce nu, dar trebuie sa stii ce vrei

auto piata ii vasta, depinde spre ce tindzii sa folosesti.... :hatoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
te ajut de vrei sa stii ce se imatriculeaza si ce nu, dar trebuie sa stii ce vrei

auto piata ii vasta, depinde spre ce tindzii sa folosesti.... :hatoff:

As fi recunoscator daca ma poti ajuta!

Nu-mi pot permite cine stie ce din cauza asta si caut ceva second.

Poate asa ceva:

http://www.autobizz.ro/masini-second-hand/...lf/20080525076/

http://www.autobizz.ro/masini-second-hand/...lf/20080516086/

http://www.bestauto.ro/opel/astra/autoturism/auto/486271.htm

http://www.bestauto.ro/opel/astra/altele/auto/409949.htm

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.autobizz.ro/masini-second-hand/...lf/20080525076/

sa incep cu inceputul calculator cu nr de km 12500km/ an

an fab 1993/06 =187500km aproximativ... motor de 1900 cmc diesel

cu simpla aspiraie poti merge pina l-a 400.000 km linistit daca ii faci intretinerea curenta.

ca aspect arata bine masina, pare un pic tunata cu gentii de magneziu si dupa culoare vopsita curind(deci ori o stat mai mult pe afara, ori a avut accident, ori sa ascunda rugina si traga ochiul neavizat) se poate citi vopseaua daca se ridica cu o surubelnita fina dr chedarele de la lunete, se poate stii daca a fost lovita dupa o plimbare a unui magnet pe exterior, daca motoul este spalat , pregatit de vinzare ... l-a o pornire se poate masura compresia, dar nu prea face sensul, ca si la 200.000 de km toarce bine, consumul ii c-am 8 in oras si 6 afara, viteza max 170km/h, daca cauciucurile is noi poate are probleme la directie...sint multe de spus..pret in germania ii c-am max 400 euro, taxa de circulatie c-am 500 euro din iulie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.autobizz.ro/masini-second-hand/...lf/20080525076/

...sint multe de spus..pret in germania ii c-am max 400 euro, taxa de circulatie c-am 500 euro din iulie...

Foarte utile sfaturile date de tine.Sper sa mai scrii daca ai timp.Dupa cum spuneai si tu, ar mai fi multe de spus.Pe doua aspecte as vrea sa insist.

1.Atat de mare este diferenta de pret daca ar fi sa cauti ceva in Germania?Daca da inseamna ca ar fi bine de cautat direct acolo.

Dar pentru asta trebuie din nou pregatire.

2.Cum poate ajuta trecerea unui magnet pe suprafata exterioara la depistarea unei eventuale reparatii in urma unei avarii?

Este interesant de stiut!

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1.Atat de mare este diferenta de pret daca ar fi sa cauti ceva in Germania?Daca da inseamna ca ar fi bine de cautat direct acolo.

Dar pentru asta trebuie din nou pregatire.

2.Cum poate ajuta trecerea unui magnet pe suprafata exterioara la depistarea unei eventuale reparatii in urma unei avarii?

1. O masina de generatie mai veche (sa zicem EURO2) este considerabil mai ieftina in Germania decat in RO. Dar trebuie sa te duci cu un prieten, pentru ca nu e recomandat sa te duci de unul singur cu 5-6000 ... 10.000 de euro in buzunar, cu un mijloc de transport in comun pana in Germania. Daca nu ai cazare ieftina rezolvata din timp, sa zicem ca nu e o tragedie, pentru ca nemtii nu sunt asa "ospitalieri" ca noi, si nu te belesc de bani vazand ca esti strain. Daca nu mergi undeva la tinta, eu zic ca iti vei gasi greu masina. Te vei duce de colo-colo pana te saturi si iti iei orice, doar sa te vezi odata in drum spre casa.

 

2. Altfel adera magnetul la tabla printr-un strat subtire de vopsea,, si altfel adera prin vopsea ... plus un strat de chit. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dar trebuie sa te duci cu un prieten, pentru ca nu e recomandat sa te duci de unul singur cu 5-6000 ... 10.000 de euro in buzunar, cu un mijloc de transport in comun pana in Germania.

 

Intradevar, o sa incerc sa ma "lipesc" de cineva cu experienta.

Sper sa gasesc pe cineva care a mai facut asta si are experienta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am mai facut "ture " in Germania cu ani in urma pentru ca cumpara masini,

si o sa reincep curind ... ca ii o chestie profitabila, daca esti intersat

 

Intradevar, o sa incerc sa ma "lipesc" de cineva cu experienta.

Sper sa gasesc pe cineva care a mai facut asta si are experienta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
eu am mai facut "ture " in Germania cu ani in urma pentru ca cumpara masini,

si o sa reincep curind ... ca ii o chestie profitabila, daca esti intersat

Multumesc pentru propunere!

Avand in vedere ca nu ma grabesc foarte tare, intrucat am o "rabla" cu care circul, astept vesti noi de la tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2. Altfel adera magnetul la tabla printr-un strat subtire de vopsea,, si altfel adera prin vopsea ... plus un strat de chit

 

tabla galvanizata>strat de chit> vopsea asa ii rinduiala normala

rugina si gaurile ei se acopera cu hirtie, frunze, fibra de sticla > chit si apoi se vopseste toata masina...si apoi ce bine arata masina ...iti i-a ochiii...o frumusete pentru 3-4 luni numai :cactus:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2. Altfel adera magnetul la tabla printr-un strat subtire de vopsea,, si altfel adera prin vopsea ... plus un strat de chit

 

tabla galvanizata>strat de chit> vopsea asa ii rinduiala normala

rugina si gaurile ei se acopera cu hirtie, frunze, fibra de sticla > chit si apoi se vopseste toata masina...si apoi ce bine arata masina ...iti i-a ochiii...o frumusete pentru 3-4 luni numai :cactus:

Deci se preactica asta si la ei....

In cazul asta e bine de cunoscut care sunt locurile cele mai expuse la rugina.(pentru a sti unde sa cauti)

Cred ca aceste "zone"difera de la o marca la alta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deci se preactica asta si la ei....

In cazul asta e bine de cunoscut care sunt locurile cele mai expuse la rugina.(pentru a sti unde sa cauti)

Cred ca aceste "zone"difera de la o marca la alta.

 

 

NU se practica la ei...o practica ai nostri cind cumpara masina

locuri expuse is aripile din dreptul rotilor, pragurile, podeaua in dr scaunului de la sofer

zonele is aceleasi pentru toate depinde de calitatea producatorului

cu cit producatorul vinde de noua o masina ieftin, cu atita viata ei ii mai scurta :hatoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
NU se practica la ei...o practica ai nostri cind cumpara masina

De aici s-ar putea trage concluzia ca ar fi mai bine sa merg si sa o aleg singur.

Se poate presupune ca in cazul in care o cumperi gata adusa oricum pretul acopera si cheltuielile aferente achizitiei, plus un oarecare adaos reprezentant castigul samsarului.

Logic ar fi ca cu aceiasi bani sa te poti descurca singur daca te documentezi bine si ai ceva timp la dispozitie.

Eu, de timp nu duc lipsa.

Dar cu documentarea stau rau!

Share this post


Link to post
Share on other sites

documentarea ii o PROBLEMA

...una scrie in carti alta ii real, daca vrei poti sa vii cu mine in Germania, eu voi pleca curind...M A I gindeste-te... :hatoff:

 

 

 

De aici s-ar putea trage concluzia ca ar fi mai bine sa merg si sa o aleg singur.

Se poate presupune ca in cazul in care o cumperi gata adusa oricum pretul acopera si cheltuielile aferente achizitiei, plus un oarecare adaos reprezentant castigul samsarului.

Logic ar fi ca cu aceiasi bani sa te poti descurca singur daca te documentezi bine si ai ceva timp la dispozitie.

Eu, de timp nu duc lipsa.

Dar cu documentarea stau rau!

Share this post


Link to post
Share on other sites
documentarea ii o PROBLEMA

...una scrie in carti alta ii real, daca vrei poti sa vii cu mine in Germania, eu voi pleca curind...M A I gindeste-te... :hatoff:

Invitatia ta este deosebit de generoasa!

Nu e nevoie sa ma gandesc prea mult deoarece eu sunt cel ce are de castigat.Sa vedem numai daca pana pleci tu voi reusii sa adun suma necesara.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rog, daca stiti, ce fel se procedeaza in urmatoarea situatie? Doresc sa achizitionez o masina de la cineva care nu a inmatriculat-o inca ci doar a cumparat-o in scopul de a o revinde. Trebuie ca actualul proprietar sa o inmatriculeze mai intai si apoi sa o inmatriculez din nou pe numele meu? Mentionez ca masina nu e la prima inmatriculare.

Imi este neclar ce trebuie facut in aceasta situatie.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E suficient sa faceti actele cu ultimul proprietar din CIV - Cartea de Identitate a Vehicolului.

Pentru asta trebuie sa dati de el, sa faceti contractul, sa completati si sa adunati stampilele pe fisa de inmatriculare, sa faceti identificarea la RAR, iar apoi inmatricularea la Politie. In mod normal ar trebui sa coste pana in 150 de euro, acum insa depinde si de distanta pe care trebuie sa o parcurgeti pana la proprietar, daca nu e din acelasi oras.

 

Cu stima,

Daniel Chelariu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad in anunturi tot felul de oferte cu autoturisme care sunt oferite cu procura.Care e povestea cu ele?

Pot fi inmatriculate in Romania?Ce se intampla dupa ce expira valabilitatea numerelor?

Pun un link la intamplare cu un astfel de anunt .

http://www.buletinulauto.ro/index.php?acti...m&id=232990

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vad in anunturi tot felul de oferte cu autoturisme care sunt oferite cu procura.Care e povestea cu ele?

Pot fi inmatriculate in Romania?Ce se intampla dupa ce expira valabilitatea numerelor?

Pun un link la intamplare cu un astfel de anunt .

http://www.buletinulauto.ro/index.php?acti...m&id=232990

 

Cu tot respectul, feriti-va de asa ceva! N-ati vrea sa-i cunoasteti pe intermediari.

Is masini inscrise in tari cu legislatie permisiva, comunitare si cu drept de circulatie libera la noi.

Intrebati un agent serios de asigurare ce raspundere aveti daca sunteti implicat intr-un accident minor.

 

De fapt cred ca intuiti riscurile. Toate bune dumneavoastra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...