Jump to content
Vesperala Forum
Sign in to follow this  
vesperala

Surmenajul

Recommended Posts

Adesea ne înhămăm la prea mult. La mai mult decât putem de fapt să ducem...

Şi apar gândurile, sentimentul că nu rezistăm, teama că nu putem face ce ne-am propus... Apare dezamăgirea că nu suntem în stare, auto-decepţia, coborârea ştachetei...

 

 

Există soluţii pentru îndepărtarea stării respective şi continuarea activităţilor , sau singura cale este reducerea lor, renunţarea la o parte din ele astfel încât să răsuflăm uşuraţi că ni s-a luat o grijă de pe cap?

 

 

Surmenajul are ca fundament presupun şi stresul cotidian, dorinţa de autoafirmare. Dar se duce sănătatea, atât fizică, cât şi pshihică.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contrar ideii preconcepute că un pui de somn după-amiază dereglează programul obişnuit, o astfel de pauză vă permite să recuperaţi energia pierdută şi să vă pregătiţi organismul pentru somnul din timpul nopţii.

 

Somnul vă protejează de boli

 

În timpul perioadelor de somn, organismul se reface şi îşi consolidează rezistenţa în faţa virusurilor şi a bacteriilor. De altfel, s-a dovedit ştiinţific că practicarea în mod obişnuit a siestei scade efectele negative ale stresului şi reduce riscul de apariţie a bolilor cardio-vasculare.

În afară de faptul că înlătură consecinţele stresului, datorită reducerii nivelului de cortizol, odihna de după-amiază vă permite să vă ascuţiţi simţurile şi nivelul de concentrare. Oferindu-i creierului posibilitatea de a se odihni, cele câteva minute de somn de după-amiază permit restructurarea activităţii cerebrale, pentru un dinamism şi o eficacitate dovedite.

 

Ce fel de siestă alegem?

 

Microsiesta. În general, acest tip de siestă durează câteva minute. Este vorba mai mult de o pauză decât de odihnă propriu-zisă, căci ideea nu este aceea de a dormi profund, ci de a avea ocazia să vă deconectaţi, să vă relaxaţi cât mai mult posibil, uitând pentru câteva clipe de griji şi de probleme, aşezându-vă confortabil şi închizând ochii. Veţi reuşi să vă odihniţi chiar şi fără să dormiţi.

Siesta medie. Aceasta durează aproximativ 20 de minute. Este o perioadă de timp suficient de lungă încât să adormiţi, dar suficient de scurtă încât să nu aveţi probleme la trezire. Vorbim aici de un somn reparator, de care ar fi păcat să vă privaţi organismul, mai ales dacă activitatea desfăşurată şi timpul vă permit o astfel de pauză.

Maxisiesta. Este o perioadă de odihnă mai mare, de cel puţin o oră. În general, o astfel de pauză este binevenită dacă aţi pierdut o noapte. În schimb, în afară de faptul că siesta vă dă un impuls binefăcător în timpul zilei, există riscul de a vă deregla programul obişnuit de somn. Aveţi grijă, este o plăcere pe care trebuie să v-o acordaţi cu moderaţie!

 

 

 

 

 

GdS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca toate se fac rand pe rand, daca simtim ca nu mai avem timp de nimic altceva decat munca si iar munca, invatat si iar invatat si nu ne permitem o plimbare in natura, un weekend petrecut departe, vrem prea multe deodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca dormim prea mult sau , dimpotriva, prea putin, putem face diabet, se precizează într-un studiu recent, publicat în The New Englan Journal of Medicine.

 

Cercetarile au arătat că un somn de şapte-opt ore în fiecare seară este ideal în cazul adulţilor pentru a-i proteja de boli sau de o moarte prematură.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu m-am simtit de multe ori surmenata. Am probleme cu somnul si uneori iau medicamente pentru a-mi induce somnul, insa nu in fiecarea noapte, ci doar la nevoie. Sunt dependenta de Red Bull-ul de dimineata si de cafeaua de la pranz. Stiu pe pielea mea ce inseamna sa nu poti dormi peste 96 de ore...halucinatii cu coada ochiului, ameteli, ochi rosii si senzatia ca acestia ard, o senzatie generala ca de febra, cunostinta afectata, ganduri si perceptii deformate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...