Jump to content
Vesperala Forum
vesperala

Catastrofa aviatica, evitata in ultimul moment

Recommended Posts

Ramai fara cuvinte cand vezi asa ceva, incerc sa-mi inchipui cam ce a fost in fiecare dintre pasageri cand au avut un asemenea balans si la o distanta atat de mica de sol. Am zburat de multe ori cu avionul dar prin asa ceva, sau asemanator, nu am trecut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

când aprig mi-a dat link-ul am amuţit...

da, ăsta e profesionalism...

a avut atâtea vieţi în mâinile sale . :flying:

Share this post


Link to post
Share on other sites
era echipa nationala de handbal a Romaniei in acel avion...si n-a atins cu aripa pista, cum s-a spus ci cu roata centrala dreapta. Oricum, pilotii nici nu trebuiau sa riste o apropiere, depasisera pragul de la inceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oricum, pilotii nici nu trebuiau sa riste o apropiere, depasisera pragul de la inceput.

sincer mă întreb, aterizările sunt decise de piloţi? ei au riscat? eu cred că există o procedură...

 

la ce prag te referi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sincer mă întreb, aterizările sunt decise de piloţi? ei au riscat? eu cred că există o procedură...

 

la ce prag te referi?

fiecare pista are un prag..de fapt sunt doua si cel de-al doilea este cel perfect de prins..adica locul in care avionul sa atinga pista cu rotile pentru o aterizare in siguranta. In cazul de azi, a depasit pragul, nu era nici aliniat...a riscat foarte mult, trebuia sa revina pt o a doua incercare inainte sa se aprprie de pista tat de mult. Aveau datele cu privire la vant.

Da, aterizarile sunt decise de piloti, dar exista si anumite proceduri legate de starea vremii... cu e cazul de fata...fiecare cursa are un aeroport de rezeva programat dinainte...dar se pare ca pilotii au hotarat sa incerce aterizarea.alegerea fost a lor.bine ca s-a terminat cu bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fiecare pista are un prag..de fapt sunt doua si cel de-al doilea este cel perfect de prins..adica locul in care avionul sa atinga pista cu rotile pentru o aterizare in siguranta. In cazul de azi, a depasit pragul, nu era nici aliniat...a riscat foarte mult, trebuia sa revina pt o a doua incercare inainte sa se aprprie de pista tat de mult. Aveau datele cu privire la vant.

Da, aterizarile sunt decise de piloti, dar exista si anumite proceduri legate de starea vremii... cu e cazul de fata...fiecare cursa are un aeroport de rezeva programat dinainte...dar se pare ca pilotii au hotarat sa incerce aterizarea.alegerea fost a lor.bine ca s-a terminat cu bine.

 

Problema este a pilotului daca la bord indicatorul care ii arata daca a interceptat corect panta ILS (instrumental landing sistem) nu a fost pe pozitia corecta(acesta trebuie sa aiba 2 bare care la o interceptare corecta trebuie sa arate asa +) trebuia sa rateze inainte de a ajunge la pragul pistei, oricum punctul de contact se afla la 100 metri de inceputul pistei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
asta inseamnă profesionalism , cinste lui :)

 

 

asta inseamna prostie.stia ca vremea nu este prielnica aterizarii in conditii normale.

ai zburat cu lufthansa?

eu da si au facut aproape la fel.

eu as spune ca prostul a avut noroc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici un pilot nu ia decizia de aterizare de capul lui, el face o solicitare si aceasta este aprobata sau nu de catre controlorul de trafic care l-a preluat, acesta informandu-l pe comandantul aeronavei asupra conditiilor si a pistei unde urmeaza sa efectuieze aterizarea, decizia anapoda apartine in primul rand controlorului care a dat OK-ul, si apoi pilotului care si el la randul sau stia foarte bine care sunt conditiile de afara si totusi a continuat procedura de aterizare. In mod cert ancheta care a demarat va scoate la iveala atat vinovatii cat si eventualele vicii de procedura. Este parerea mea, evident neavizata, cred ca cel mai in masura sa se exprime mai apropiat de realitate este Doru, lucrand in bransa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista posibilitatea ca turnul sa fi autorizat aterizarea ininte ca vantul sa se fi intensificat brusc.

... sau cine stie; poate pilotul s-a gandit in sinea lui ca si el poate executa asa o manevra

 

 

:don-t_mention: , si ar fi cazul sa apara si el pe youtube.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a lamurit povestea. Aterizarea a fost efectuata de copilat, care are 24 de ani si experienta-ioc! Compania inca nu vrea sa dea declaratii de ce i s-a dat pe mana aterizarea care se stia ca e dificila din cauza conditiilor meteo, Dar ca sa nu fie sifonata imaginea ditamai companiei de zbor, presa a facut-o eroina pe copiloata, caci era o ea!

 

Cred ca comentariile sunt de prisos si chiar nu mai are nici o importanta ce si cum pentru pasageri, care sigur au vazut moarte cu ochii.

Asa cum spunea si paulvanorton, am patit-o si noi cu Lufthansa, desi vremea era buna. Probabil, la ei, senzatiile tari sunt bonus la fiecare zbor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice pilot, oricîtă experienţa ar avea, a făcut într-un anumit moment al vieţii lui prima sa aterizare. Probabil, mai tîrziu, şi prima sa aterizare pe vreme nasoală. Acum o fi fost rîndul ăleia.

 

Majoritatea supravieţuiesc, apoi capătă experienţă, apoi le vine rîndul să lase un copilot să aterizeze.

 

Ghinionul pasagerilor, ce pot să zic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...