Jump to content
Vesperala Forum

Cateva lucruri despre OPC


Recommended Posts

Sunt sigur ca ati auzit de Oficiul pentru Protectia Consumatorilor. Sa va scriu cateva cuvinte despre ei, fara sa formulez frazele intr-un anume fel si le voi scrie cu cuvintele mele :

 

Orice reclamatie ce ajunge la ei trebuie solutionata. Trebuie sa dea raspuns la om inapoi cu solutionarea problemei. Dau amenzi pe bune si nu te iarta SUB NICIO FORMA pentru produse expirate. Au controale tematice dictate de guvern. Nu au nicio treaba cu SANEPIDUL sau Directia Sanitar Veterinara, dar fac front comun cu acestia de 3 ori pe an si vin in controale alaturi de politie. Se uita foarte mult la produse cosmetice, jucarii si etichetarea produselor.

Daca aveti intrebari...

Link to comment
Share on other sites

Eonica, in cei 9 ani de comert nu mi s-a intamplat niciodata sa primesc amenda sau avertisment pentru mizerie (de exemplu). pentru asta se ocupa DSV sau SANEPID. Dar cred ca sunt sesizati si daca li se vorbeste urat unui client, daca nu sunt serviti corespunzator, dar asta tine de politica magazinului.

Link to comment
Share on other sites

Se uita nu numai la produse, ci si la servicii. Controlul caror produse sau servicii nu intra in competenta OPC?

 

In mare au competenta larga. Nu au acces la relatiile cu persoane juridice.

Si is fara exceptie spagari.

 

Legislatia ii derizorie legata de pragul intre spaga si amenda.

Sa fim seriosi. 1000 ron amenda la careva ii o gluma.

 

Interesanta ideea, in rest.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Apropo de OPC, din punctul de vedere al consumatorului, câteva chestii.

 

 

Consumatorul este o persoană fizică sau un grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care cumpără, dobândeşte, utilizează ori consumă produse sau servicii, în afara activităţii sale profesionale.

 

El este interesat ca produsele şi serviciile pe care şi le procură să îndeplinească anumite condiţii de calitate potrivit destinaţiei lor, să aibă toate caracteristicile şi proprietăţile care satisfac necesităţile pentru care le cumpără şi le utilizează.

 

Statul protejează cetăţenii în calitatea lor de consumatori asigurându-le acestora accesul neîngrădit la produse şi servicii, informarea completă cu privire la caracteristicile esenţiale ale acestora, creând un cadru adecvat pentru apărarea drepturilor şi intereselor lor legitime împotriva oricărei practici abuzive.

 

De asemenea, stimulează participarea cetăţenilor la fundamentarea şi luarea deciziilor care îi interesează în calitate de consumatori.

 

Legislaţia în materie defineşte produsul sigur ca fiind produsul care, folosit în condiţii normale sau previzibile, nu prezintă riscuri sau prezintă riscuri minime, ţinând seama de întrebuinţarea acestuia.

 

Dacă produsul achiziţionat de consummator nu este sigur, prezintă pericol sau are defecte, îi poate produce acestuia prejudicii materiale, vătămarea sănătăţii, a integrităţii corporale, precum şi pierderea vieţii.

 

Pe de o parte, agenţii economici (producători, distribuitori, vânzători, prestatori) au obligaţia ca produsele şi serviciile pe care le pun pe piaţă să fie sigure, iar pe de altă parte consumatorul trebuie să se informeze complet cu privire la produsele şi serviciile pe care intenţionează să le achiziţioneze, observând atent semnificaţia tuturor elementelor care le caracterizează, să observe termenul de garanţie sau termenul de valabilitate, după caz.

 

De asemenea, consumatorul trebuie să-şi cunoască drepturile şi să ştie cum trebuie să procedeze în cazul în care constată că un produs este necorespunzător din punctul de vedere al calităţii.

 

Principalele drepturi ale consumatorilor sunt:

 

1. Dreptul de a fi protejaţi împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau serviciu care ar putea să le prejudicieze sănătatea, securitatea sau viaţa, să le afecteze drepturile şi interesele legitime.

2. Dreptul de a fi informaţi complet,corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o vor lua în legătură cu achiziţionarea unui produs sau serviciu să corespundă cât mai bine nevoilor lor.

3. Dreptul de a avea acces liber la pieţele, magazinele, furnizorii care le asigură o gamă variată de produse şi servicii de calitate.

4. Dreptul de a fi despăgubiţi pentru prejudiciile cauzate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi/sau serviciilor procurate, folosind în acest scop mijloacele prevăzute de lege.

5. Dreptul de a se organiza în diverse forme asociative pentru protecţia consumatorilor - asociaţii, fundaţii, grupuri socio-economice, uniuni şi federaţii.

Libertatea de a alege este un drept esenţialal consumatorului.

Asociaţiile pentru protecţia consumatorilor au, în principal, următoarele drepturi:

1. Dreptul de a solicita autorităţilor competente luarea de măsuri în vederea opririi producţiei sau retragerii de pe piaţă a produselor sau serviciilor care nu au nivelul de calitate prescris în documentele stabilite de lege sau care pun în pericol viaţa, sănătatea sau securitatea consumatorilor.

2. Dreptul de a solicita laboratoarelor acreditate, pe cheltuiala lor , efectuarea de analize şi încercări ale produselor destinate consumatorilor şi de a publica rezultatele.

3. Dreptul de a introduce acţiuni în justiţie pentru apărarea drepturilor şi intereselor legitime ale membrilor lor.

4. Dreptul de a informa opinia publică prin mass-media cu privire la deficienţele constatate la calitatea produselor şi serviciilor analizate, precum şi cu privire la consecinţele vătămatoare ale acestora pentru consumatori.

5. Dreptul de a iniţia acţiuni proprii în vederea identificării cazurilor în care agenţii economici nu respectă drepturile consumatorilor prevăzute de lege şi de a sesiza organele abilitate să acţioneze în domeniul protecţiei consumatorului.

6. Dreptul de a primi subvenţii de la bugetul de stat prin intermediul Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor.

Oficiul Pentru Protecţia Consumatorilor (O.P.C.) este un organ de specialitate al administraţiei publice centrale, subordonat Guvernului şi reprezentat în fiecare judeţ, având ca principală atribuţie realizarea strategiei, a politicii şi a obiectivelor guvernamentale în domeniul protecţiei vieţii, a sănătăţii şi a securităţii consumatorilor, precum şi a drepturilor şi intereselor legitime ale acestora.

 

Consumatorul nemulţumit are dreptul să facă plângere.

 

Plângerile se adresează Oficiilor Judeţene Pentru Protectia Consumatorilor sau Asociaţiilor Pentru Protecţia Consumatorilor.

 

Acestea au obligaţia să primească şi să rezolve în termen de 30 de zile sau, după caz, să transmită spre soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor, sesizările şi reclamaţiile primite din partea persoanelor fizice şi a asociaţiilor de consumatori.

 

Reclamaţiile şi sesizările sunt examinate conform unor proceduri speciale, urmând ca petenţii să fie informaţi cu operativitate asupra modului de rezolvare.

 

Sesizările pot fi verbale (telefonic, direct) sau scrise.

Reclamaţiile pot fi formulate numai în scris în cazul în care se pretinde înlocuirea produsului necorespunzător sau restituirea contravalorii acestuia.

 

Pentru a putea fi rezolvată eficient şi pentru a se comunica petentului răspunsul, sesizarea sau reclamaţia trebuie să conţină următoarele informaţii:

 

1. numele şi prenumele, adresa şi numărul de telefon al persoanei care sesizează sau reclamă;

2. denumirea şi adresa agentului economic care a comercializat produsul;

3. produsul reclamat (elemente de identificare şi caracterizare);

4. detalii cu privire la deficienţele sesizate sau reclamate;

5. pretenţiile consumatorului (înlocuirea sau restituirea contravalorii);

6. documente probatorii anexate – chitanţă, factură, bon fiscal

7. menţionarea faptului că produsul incriminat a fost sau nu predat organelor de cercetare ale Oficiului Pentru Protecţia Consumatorilor.

 

Protecţia consumatorului, cu toate drepturile ce decurg din acest imperativ, este reglementată în Tratatul Constitutiv al UE într-un Titlu distinct, al XIV-lea.

Art. 153 din Tratatul de la Maastricht precizează contribuţia Comunităţii la protecţia sănătăţii şi a intereselor economice ale consumatorilor, la promovarea dreptului lor la informaţie, la educaţie, la apărarea intereselor proprii.

 

 

Ziua de 15 Martie este Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, un eveniment dedicat sărbătoririi ideii de consumator protejat şi manifestării solidarităţii în cadrul mişcării consumatoriste internaţionale.

 

Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor a fost sărbătorită pentru prima data pe 15 martie 1962, drepturile consumatorilor fiind prezentate de către preşedintele S.U.A., J.F.Kennedy.

 

De bază e Ordonanţa guvernului privind protecţia consumatorilor nr.21/21.08.1992, modificată, completată şi republicată

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

'Unicredit Tiriac Bank a fost amendata de Protectia Consumatorului pentru nereguli in privinta emiterii unor documente bancare.PC a concluzionat ca unul dintre clientii Unicredit nu a beneficiat de informatii exacte si complete asupra serviciilor contractate.

 

Un client al bancii a sesizat Protectia Consumatorului deoarece extrasele sale de cont fusesera redactate doar in limba engleza si contineau operatiuni codificate, fara "legenda" respectivei codificari."Au fost incalcate prevederile articolului 18 din OG 21/1992, in sensul ca petentul nu a beneficiat de informatii complete si precise asupra caracteristicilor serviciilor oferite de operatorul economic", a conchis CJPC Galati.

 

Unicredit Tiriac Bank a primit in prima faza un avertisment.Totusi, la cererea clientului nemultumit, PC a amendat institutia bancara cu suma de 2.000 de lei.Unicredit a depus o plangere la Judecatorie, mentionand ca a fost sanctionata de doua ori pentru acelasi caz."Orice lamuriri puteau fi acordate la cerere, nefiind incidenta potentialitate prejudicierii in vreun fel a consumatorului", a declarat Anca Piperea, director adjunct al Directiei Juridice a Unicredit Tiriac Bank.

 

Experiment PC

 

Comisarii de la Protectia Consumatorului au aplicat in vederea obtinerii unui credit PLUS de la Unicredit.Informatiile de pe documentele bancare erau redactate cu Times New Roman, cu un font mai mic de 12p.Mai mult, in dreptul DAE, era redata doar definitia acesteia, nu si valoarea aferenta, spun cei de la ANPC.'

 

manager.ro

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Buna,

 

As avea si eu o intrebare, si m-as bucura foarte mult, daca cineva ar avea un raspuns :).

Am cumparat un laptop de la o firma, care cateodata nu porneste. L-am dus inapoi la reparat de 2 ori, de fiecare data l-am primit inapoi "reparat", dar eroarea a aparut din nou. In mod sadic, in general acasa nu porneste si la service da, dar indiferent de acest detaliu, as fi curioasa daca legea da o "limita" de reparatii pentru aceeasi eroare, dupa care trebuie inlocuit. Eu am citit legea 449/2003, dar nu am gasit asa ceva (poate nu am fost suficient de atenta, poate e altundeva).

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

"Otrava din farfurie. Ĺi tu pui asta ĂŽn ciorbÄ, fÄrÄ sÄ Ĺtii cÄ este extrem de toxic â AsociaČia pentru ProtecČia Consumatorilor din România (APC România) a achiziČionat 13 produse tip borČ la plic din marile structuri comerciale, ĂŽn vederea realizÄrii unui studiu prin care sÄ atragÄ atenČia ĂŽn ceea ce priveČte conČinutul acestui tip de produs Či potenČialele efecte asupra sÄnÄtÄČii consumatorilor.

 

Otrava din farfurie. Ingredientele regÄsite ĂŽn compoziČia produselor tip borČ analizate sunt urmÄtoarele: acid citric, acid lactic, monoglutamat de sodiu, lactat de calciu, 5-ribonucleotide disodice, ascorbil palmitat, alfa tocoferol, caramel, riboflavinÄ, ulei de palmier, ulei vegetal de floarea soarelui, ulei vegetal de rapiČÄ, lactozÄ, maltodextrinÄ, tÄrâČe de grâu, fÄina de grâu, fÄina de porumb, fÄinÄ de secarÄ, zahÄr, sare, amidon din porumb, amidon din cartofi, arome, ČelinÄ deshidratatÄ, ceapÄ deshidratatÄ, frunze de pÄtrunjel deshidratate, mÄrar deshidratat, praz deshidratat, morcov deshidratat, rÄdÄcinÄ de leuČtean, leuČtean, ardei gras roČu, pÄstârnac, seminČe de ČelinÄ, extract de leuČtean, zer, lapte degresat, lapte praf degresat, smântânÄ pudrÄ, extract de rozmarin, drojdie deshidratatÄ, tumeric, curcumÄ.

 

Ăn cele 13 de produse analizate s-au identificat 9 aditivi alimentari, dupÄ cum urmeazÄ:

 

E101 â Riboflavina este un colorant galben sau galben portocaliu care are o solubilitate scÄzutÄ.

 

E150a â Caramel simplu este cel mai utilizat colorant artificial Či poate provoca hiperactivitate Ĺi probleme gastrointestinale. Consumul lui nu este recomandat copiilor hiperactivi.

 

E270 â Acidul lactic este folosit ca stabilizator si conservant. Poate produce reacĹŁii alergice ca mâncÄrimi, inflamarea limbii Ĺi a mucoaselor, respiraĹŁie greoaie, secreĹŁii nazale, favorizeazÄ subĹŁierea smalĹŁului dentar Ĺi apariĹŁia cariilor, poate irita mucoasele sistemului digestiv producând diverse afecĹŁiuni digestive. Alimentele ce conĹŁin E270 nu trebuie consumate de bebeluĹi Ĺi copii mici pentru cÄ ei nu deĹŁin echipamentul enzimatic necesar metabolizÄrii acestuia.

 

E304 â Palmitat de ascorbil este un antioxidant care poate ataca smalČul dinČilor.

 

E307 â Alfa tocoferol este unextract din uleiuri vegetale bogate ĂŽn tocoferoli (vitamina E), ĂŽn special floarea soarelui Či este folosit ca antioxidant. Poate avea un efect antinutritiv, reducând digestia lipidelor, poate provoca o uĹoarÄ hipertrofie a ficatului Ĺi ĂŽn anumite condiĹŁii poate provoca chiar efecte alergice.

 

E327 â Lactat de calciu este folosit drept conservant, ĂŽn special ĂŽmpotriva drojdiilor Ĺi fungilor, mai este folosit pentru a creĹte stabilitatea antioxidanĹŁilor Ĺi pentru a preveni uscarea diferitelor produse. Poate provoca stÄri de hipercalcemie Ĺi insuficienĹŁÄ renalÄ.

 

E330 â Acidul citric este un compus organic, cristalin, fÄrÄ culoare, care aparČine clasei de acizi carboxidici Či este folosit ca acidifiant. Poate provoca dureri abdominale Či poate ataca smalČul dinČilor. Acidul citric nu este recomandat ĂŽn alimentaĹŁia copiilor Ĺi nu trebuie consumate alimente ce conĹŁin acid citric de cÄtre cei care au afecĹŁiuni cardiovasculare sau renale, afecĹŁiuni ale aparatului digestiv Ĺi diaree.

 

E621 â Monoglutamat de sodiu poate produce dureri de cap, slÄbiciune.

 

E635 â Ribonucleotid disodic poate provoca alergii Či trebuie evitat de persoanele astmatice."

 

Link to comment
Share on other sites

"Otrava din farfurie. Ĺi tu pui asta ĂŽn ciorbÄ, fÄrÄ sÄ Ĺtii cÄ este extrem de toxic â AsociaČia pentru ProtecČia Consumatorilor din România (APC România) a achiziČionat 13 produse tip borČ la plic din marile structuri comerciale, ĂŽn vederea realizÄrii unui studiu prin care sÄ atragÄ atenČia ĂŽn ceea ce priveČte conČinutul acestui tip de produs Či potenČialele efecte asupra sÄnÄtÄČii consumatorilor.

 

Otrava din farfurie. Ingredientele regÄsite ĂŽn compoziČia produselor tip borČ analizate sunt urmÄtoarele: acid citric, acid lactic, monoglutamat de sodiu, lactat de calciu, 5-ribonucleotide disodice, ascorbil palmitat, alfa tocoferol, caramel, riboflavinÄ, ulei de palmier, ulei vegetal de floarea soarelui, ulei vegetal de rapiČÄ, lactozÄ, maltodextrinÄ, tÄrâČe de grâu, fÄina de grâu, fÄina de porumb, fÄinÄ de secarÄ, zahÄr, sare, amidon din porumb, amidon din cartofi, arome, ČelinÄ deshidratatÄ, ceapÄ deshidratatÄ, frunze de pÄtrunjel deshidratate, mÄrar deshidratat, praz deshidratat, morcov deshidratat, rÄdÄcinÄ de leuČtean, leuČtean, ardei gras roČu, pÄstârnac, seminČe de ČelinÄ, extract de leuČtean, zer, lapte degresat, lapte praf degresat, smântânÄ pudrÄ, extract de rozmarin, drojdie deshidratatÄ, tumeric, curcumÄ.

 

Ăn cele 13 de produse analizate s-au identificat 9 aditivi alimentari, dupÄ cum urmeazÄ:

 

E101 â Riboflavina este un colorant galben sau galben portocaliu care are o solubilitate scÄzutÄ.

 

E150a â Caramel simplu este cel mai utilizat colorant artificial Či poate provoca hiperactivitate Ĺi probleme gastrointestinale. Consumul lui nu este recomandat copiilor hiperactivi.

 

E270 â Acidul lactic este folosit ca stabilizator si conservant. Poate produce reacĹŁii alergice ca mâncÄrimi, inflamarea limbii Ĺi a mucoaselor, respiraĹŁie greoaie, secreĹŁii nazale, favorizeazÄ subĹŁierea smalĹŁului dentar Ĺi apariĹŁia cariilor, poate irita mucoasele sistemului digestiv producând diverse afecĹŁiuni digestive. Alimentele ce conĹŁin E270 nu trebuie consumate de bebeluĹi Ĺi copii mici pentru cÄ ei nu deĹŁin echipamentul enzimatic necesar metabolizÄrii acestuia.

 

E304 â Palmitat de ascorbil este un antioxidant care poate ataca smalČul dinČilor.

 

E307 â Alfa tocoferol este unextract din uleiuri vegetale bogate ĂŽn tocoferoli (vitamina E), ĂŽn special floarea soarelui Či este folosit ca antioxidant. Poate avea un efect antinutritiv, reducând digestia lipidelor, poate provoca o uĹoarÄ hipertrofie a ficatului Ĺi ĂŽn anumite condiĹŁii poate provoca chiar efecte alergice.

 

E327 â Lactat de calciu este folosit drept conservant, ĂŽn special ĂŽmpotriva drojdiilor Ĺi fungilor, mai este folosit pentru a creĹte stabilitatea antioxidanĹŁilor Ĺi pentru a preveni uscarea diferitelor produse. Poate provoca stÄri de hipercalcemie Ĺi insuficienĹŁÄ renalÄ.

 

E330 â Acidul citric este un compus organic, cristalin, fÄrÄ culoare, care aparČine clasei de acizi carboxidici Či este folosit ca acidifiant. Poate provoca dureri abdominale Či poate ataca smalČul dinČilor. Acidul citric nu este recomandat ĂŽn alimentaĹŁia copiilor Ĺi nu trebuie consumate alimente ce conĹŁin acid citric de cÄtre cei care au afecĹŁiuni cardiovasculare sau renale, afecĹŁiuni ale aparatului digestiv Ĺi diaree.

 

E621 â Monoglutamat de sodiu poate produce dureri de cap, slÄbiciune.

 

E635 â Ribonucleotid disodic poate provoca alergii Či trebuie evitat de persoanele astmatice."

 

 

Ce legatura are ANPC cu asta?

 

Avertizare? Ei lucreaza strict pe legislatie.

Edited by RoAp Radu
Link to comment
Share on other sites

Ei, daca n-are nicio legatura, pofta buna !

 

Profitati de pozitia mea in momentul asta.

 

E in regula. Merit.

 

ANPC poate interveni doar la reclamatii.

 

Ma indoiesc cum ca un mare market, cu un birou juridic supradimensionat, incalca legislatia. Cel putin nu la vedere.

 

Revin. Ce treaba are ANPC cu asta?

 

Stiti foarte bine ca va dau dreptate. Insa nu cu ANPC.

 

Link to comment
Share on other sites

Revin. Ce treaba are ANPC cu asta?

 

Revin si eu cu datul din umeri. N-o avea, maica, se baga si el ca borsul cu E-uri in ciorba. Ce-are el cu otrava noastra :ang: ? Cu asta se ocupa medicul , daca mai are timp, si popa . Acesta din urma , teoretic, are timp, ca toti mortii au rabdare si stau cuminti la rand.

Sa fie vreo autoritate nationala pentru protectia amaratului de cumparator :confused: ?

Link to comment
Share on other sites

Revin si eu cu datul din umeri. N-o avea, maica, se baga si el ca borsul cu E-uri in ciorba. Ce-are el cu otrava noastra :ang: ? Cu asta se ocupa medicul , daca mai are timp, si popa . Acesta din urma , teoretic, are timp, ca toti mortii au rabdare si stau cuminti la rand.

Sa fie vreo autoritate nationala pentru protectia amaratului de cumparator :confused: ?

 

E nu inseamna neaparat rau.

 

Exista standarde pentru asta.

 

Alimentatia ne-o alegem fiecare. Nu mai exista magazin unic.

 

In alta ordine. Care-i proportia de acrit la ciorba dintre corcoduse si bors?

 

Kg/litru :rolleyes:

 

Link to comment
Share on other sites

E nu inseamna neaparat rau.

 

Exista standarde pentru asta.

 

Alimentatia ne-o alegem fiecare. Nu mai exista magazin unic.

 

In alta ordine. Care-i proportia de acrit la ciorba dintre corcoduse si bors?

 

Kg/litru :rolleyes:

 

Ba inseamna.

Teoretic, doar teoretic.

Alegi cand ai variante .

Legat de acritul ciorbei, o las pe Sami sa raspunda.

Eu bors nu folosesc, ca nici muma n-a folosit. M-am luat si eu dupa ea, acresc exclusiv cu zeama de varza sau corcoduse. Fierb corcodusele crude si zeama o pastrez apoi la congelator sub forma de cubulete, un cubulet sau doua la 3-4 litri de ciorba, dupa gust. Prin luna martie imi opresc si vreo 4 l zeama de varza pe care ii pastrez in sticle la frigider, imi ajung pana toamna , cand pun iar varza la murat. Cam asa.

Link to comment
Share on other sites

RoAp, dupa gust :D: Nu exista corect sau gresit. Daca tie-ti place mai acru, pui mai mult bors, simplu. Sau invers, daca nu-ti place, pui mai putin. Depinde si de bors, unii il fac mai acru (adica prima umplutura e mai acra, la a doua umplutura deja se duce din acreala). 500 ml bors la 3-4 l de zama, cam asa. Dar e relativ.

Link to comment
Share on other sites

RoAp, dupa gust :D: Nu exista corect sau gresit. Daca tie-ti place mai acru, pui mai mult bors, simplu. Sau invers, daca nu-ti place, pui mai putin. Depinde si de bors, unii il fac mai acru (adica prima umplutura e mai acra, la a doua umplutura deja se duce din acreala). 500 ml bors la 3-4 l de zama, cam asa. Dar e relativ.

 

M-am dat naibii. Tu chiar cunosti bine de tot chestiile astea. :flowers: Adica stiam insa am crezut ca esti specializata pe dulciuri si deserturi.

 

O sa-mi permit o intrebare stiind ca nu esti available. :rose: Mai ai vreo sora? :P:

 

Ba inseamna.

Teoretic, doar teoretic.

Alegi cand ai variante .

Legat de acritul ciorbei, o las pe Sami sa raspunda.

Eu bors nu folosesc, ca nici muma n-a folosit. M-am luat si eu dupa ea, acresc exclusiv cu zeama de varza sau corcoduse. Fierb corcodusele crude si zeama o pastrez apoi la congelator sub forma de cubulete, un cubulet sau doua la 3-4 litri de ciorba, dupa gust. Prin luna martie imi opresc si vreo 4 l zeama de varza pe care ii pastrez in sticle la frigider, imi ajung pana toamna , cand pun iar varza la murat. Cam asa.

 

V-ati enervat inutil pe mine. Compromisul numit progres. Cum va suna?

 

Stiti ca sunt printre putinii favorizati care-si permit sa se aprovizioneze selectiv!

 

Insa vad un lucru. Ne seamana congelatoarele! Am varza in foi congelata si fac salata cu ulei. Mor dupa ea.

 

Imi iau periodic de la tara din butoiul principal(sic). Zeama nu imi place. Pute si eu nu suport mirosurile agresive.

 

Insa vad ca mi-ati dat proportii bune! Danke! :flowers:

 

Ma mut acum la Sam! Ea e doctorul! :uf:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
:dancing: Recomad ĂŽn fiecare primÄvarÄ o curÄ de minim 21 de zile cu argilÄ :mamba:

 

SorÄ n-am, doar doi fraČi. Mi-am dorit mereu sorÄ...

 

Si eu mi-as fi dorit sa ai o sora. :rolleyes:

 

Pe de alta parte, cine poate rezista la o cura de 21 de zile cu argila?

 

Cerinte mari de la aferent? :lol:

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...