Jump to content
Vesperala Forum

O altfel de harta


eliana

Recommended Posts

Au si conventiile rostul lor :)

 

De exemplu, scriem din stanga in dreapta si randurile se succed de sus in jos. Sigur, se poate si altfel, insa descifrarea este mult mai dificila.

 

In cazul hartii lumii, suntem obisnuiti cu nordul conventional in sus si sectionarea meridionala a suprafetei Pamantului prin stramtoarea Bering.

 

Dar desigur, se poate si altfel :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

eh, se spune ca utilitatea "nordului" ca "sus" a fost data, la acea vreme, de faptul ca navigatorii se ghidau dupa Steaua HNordului, si pentru ca busolele magnetice indicau cu precadere...nordul.

 

 

 

astazi ele sunt folosite de aviatori si navigatori, dar de ce am ramane noi prinsi in tipare care nu mai sunt aplicabile/relevante?

Edited by eliana
Link to comment
Share on other sites

Pentru că te obişnuieşti aşa. Este bine să existe o convenţie, nu să deseneze fiecare cum îi vine. Convenţia respectivă poate fi arbitrară sau tradiţională, who cares? În plus, nici treaba asta cu Pacificul în mijloc nu-mi place. Ne-am obişnuit cu ideea că Japonia este în estul extrem, deci tre' să fie într-o extremitate, nu are ce căuta în mijlocul harţii.

Link to comment
Share on other sites

eliana, layoutul tastaturii respecta o conventie ghicita dupa....nu stiu ce logica, dar asa ai invatat-o, asa e bine. Ai putea tasta la fel de bine cu tastele amestecate? :)

Putem spune ca vorbim aceeasi limba fiindca folosim aceleasi parti de vorbire, definite identic in mintea ta si a mea. O conventie, nimic mai mult. :)

Link to comment
Share on other sites

Povestea spune că iniţial, tastaturile aveau tastele ordonate alfabetic, numai că la viteze mari se îmbîrligau chestiile alea cu litere care bat hîrtia. Nu ştiu termenul tehnic, dar ştii cum arata o maşină de scris. Motiv pentru care le-au amestecat în funcţie de frecvenţa literelor în limba vorbită.

Link to comment
Share on other sites

da.