Jump to content
Vesperala Forum
Sign in to follow this  
vesperala

Cine asigură garanţia dacă firma de unde cumperi dă faliment?

Recommended Posts

dacă iei de undeva un produs cu garanţie şi firma dă faliment între timp, cine ar trebui să asigure garanţia? :hm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general, un produs nu este reprezentat doar de o singura firma, sunt centre de service, distribuite pe orase sau zone.

 

In conditiile in care, magazinul, ( mai rar, in marea majoritate cei ce vand nu presteaza si service-ul ), sau centrul de service, care asigura depanarea in garantie sau post garantie, dispare, sarcinile lui ii sunt preluate de cel mai apropiat, de zona respectiva, centru de service, urmand ca in scurt timp, firma mama, care reprezinta produsul in tara sau zonal, fie prin productie fie prin import, sa gaseasca si sa desemneze o alta firma locala care sa preia si sa se ocupe de asta.

 

Situatii de acest gen se intampla des, la mine vin de multe ori clienti, spunandu-mi ca nu mai reusesc sa dea de o anumita firma de care ii leaga service-ul, pentru alte produse ce le detin, decat centrale, cum ar fi: televizoare; frigidere; masini de spalat ...etc, si daca nu cumva stiu eu vreun telefon sau ceva legat de acea firma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele trecute am avut o surpriza placuta: am primit o scrisoare de la o firma de care nu mai auzisem. O deschid de curiozitate si aflu ca ma anuntau ca au preluat activitatile de service pentru centrala termica, deoarece firma care le asigurase pana atunci s-a desfiintat. Deci se poate si la noi :bravo: Din pacate pentru ei, in vara asta vreau sa-mi schimb centrala cu totul, pentru ca are deja 7 ani si a inceput sa "pice".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai nou, legile s-au schimbat in favoarea consumatorului final. In cazul in care produsul aflat in garantie se strica din anumite motive si clientul alege sa vina inapoi la magazinul de unde l-a cumparat, comerciantul are obligatia sa i-l schimbe sau sa i-l trimita intr-un service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eonica, clientul poate alege unde vrea sa lase produsul la reparat. La firma de service sau la magazin. Daca magazinul nu mai este, firma de service trebuie sa-si duca la capat contractul de service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa-ti dau un exemplu edificator, sper eu. Am cumparat cateva aparate electrocasnice mici, cum ar fi un storcator de fructe, un ceas cu radio si o statie meteo de la Kaufland. Ceea ce scrie pe certificatul de ganatie si ceea ce mi-au spus si cei de acolo: daca apar defectiuni in timpul perioadei de garantie, veniti la noi cu aparatul si certificatul de garantie. Adica ei asigura si reparatiile sau inlocuirea produsului in caz de defectiune. Daca peste 5 luni, Kaufland isi ia jucariile si pleaca din tara caci e criza mare si grea, eu unde ma mai duc cu produsul?????

Stiu ce zici si tu. Nu incurc cu nimic treburile. De exemplu, pe certificatele de garantie ale altor bunuri scrie clar centrele care asigura service-ul si care nu sunt aceleasi cu cele care au vandul produsul.

 

Clientul nu prea are ce alege, asa cum spui tu. "Alegerea" e facuta de ceea ce scrie pe certificatul de garantie. Singura optiune a cumparatorului e de al returna in 48 ore la magazinul de unde a fost cumparat si a primi altul nou inapoi, fara a-l mai trimite in service, chiar daca produsul e reparabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eonica, nu te contrazic, dar legea cere (daca nu ma insel si din pacate nu reusesc sa gasesc informatiile necesare) ca daca vanzatorul nu poate efectua reparatia si nu poate efectua rambursul produsului este obligat ca in momentul in care il vinde sa aibe deja "la mana" un contract cu firma de la care cumpara produsele (ex PHILIPS, BRAUN etc) si care sa aibe la randul ei un contract cu o firma de service unde trebuie sa ajunga clientul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin. In cazul pe care l-am expus eu, firma care detine contractul de service este tot firma care comercializeaza. Cum firma cu pricina da faliment/dispare, odata cu ea dispare si contractul de service.

Cautand si eu o solutia pe internet, am gasit ce au patit altii si la care rezolvarea e departe, caci ar putea cota uneori mai mult poate decat produsul insusi:

http://www.ziuadeiasi.com.ro/ziua_economic...ii-service.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...