Jump to content
Vesperala Forum
Sign in to follow this  
vesperala

Revizia tehnică a autoturismului vostru

Recommended Posts

:)

 

sunt curioasă cum stabilesc cei de la service auto orele de manoperă pe care le trec în factură

pe aceleaşi lucruri făcute, acum un an mi-au scris 3,5 ore , azi mi-au scris 5 ore manopera.

fireşte, la plată s-a simţit :)

 

şi fireşte, deşi s-a scris 5 ore, a durat în realitate doar 2, lucrând o singură persoană.

e şi acestra un mod de a fura de la clienţi, nu?

şi nu vorbesc despre vreun service obscur, ci despre un service autorizat al lui Ford (fostul Daewoo) din Craiova, care a efectuat revizia autoturismului aflat în garanţie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:)

 

sunt curioasă cum stabilesc cei de la service auto orele de manoperă pe care le trec în factură

pe aceleaşi lucruri făcute, acum un an mi-au scris 3,5 ore , azi mi-au scris 5 ore manopera.

fireşte, la plată s-a simţit :)

 

şi fireşte, deşi s-a scris 5 ore, a durat în realitate doar 2, lucrând o singură persoană.

e şi acestra un mod de a fura de la clienţi, nu?

şi nu vorbesc despre vreun service obscur, ci despre un service autorizat al lui Ford (fostul Daewoo) din Craiova, care a efectuat revizia autoturismului aflat în garanţie.

 

Exista un protocol incheiat cu producatorul. Legat de tarifele orare.

Exista un contract de garantie si de service asumat de dumneavoastra in momentul cumpararii autoturismului.

 

Am sa va vand un pont. Suma cheltuielilor cu reviziile scumpe si pseudoobligatorii ii mai scumpa decat orice actiune judecatoreasca in caz de defect

punctual la componentele masinii, grav. Si scad si reviziile facute in alta parte. Oficiale dupa norme tehnice, desigur.

 

Ca sa spun pe romaneste. Daca se caleaza motorul sau se blocheaza cutia de viteze, es va face o expertiza.

Ca aveti sau nu revizia facuta dupa contract devine amanunt. Daca revizia la 15000 care cere schimbarea uleiului se face in Grecia, in service auto autorizat, nu autorizat de producator, se ia ca atare. Dara nu-mi pierd garantia ca am schimbat uleiul altundeva fata de ce au pretentia vanzatorii. Numarul de km ii ales ca exemplu. Habar nu am ce reguli si ce clauze is la un anume tip de auto sau altul. Grecia ii la fel aleasa ca exemplu. Ma gandeam ca te prinde kilometrajul intr-un loc unde nu is puncte oficiale de revizie.

 

Se speculeaza naivitatea noastra. Clauza cu revizia in anume service agreat de producator ii zero. Ii doar bau-bau comercial.

In CE orice service autorizat tehnic are dreptul sa intervina la masina chiar daca e in garantie. In sensul ca se ia ca atare

o interventie tip revizie.

 

De la o vreme se va schimba si asta. Trebuie corectata oarecum legislatia.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
[...] deşi s-a scris 5 ore, a durat în realitate doar 2, lucrând o singură persoană.

Respectivele ore nu sunt "fizice", ci "tehnice".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Respectivele ore nu sunt "fizice", ci "tehnice".

adică? :)

fiind un singur om acolo şi stând 2 ore în total, poate spune că a stat 5 ore tehnice? :)

 

şi numărul de ore tehnice nu trebuia să fie acelaşi dacă de două ori au fost efectuate aceleaşi operaţii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ar fi, dar eu am două facturi cu aceleaşi operaţii înregistrate, cu un singur om care a lucrat :) şi pe una sunt 3,5 ore manoperă şi pe alta sunt 5 ore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) pentru că am observat mai târziu...

oricum rezultatul ar fi fost o ceartă

 

cei de la protecţia consumatorului mi-au zis că ei nu pot face nimic pentru că pe factură nu scrie ora la care a ieşit maşina..:)

apoi legislaţia trebuia să îi oblige să scrie când încep şi când termină...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca idee, sunt nişte normative. Nu vreau să intru în detalii pentru că nu le "stăpânesc" suficient de bine, astfel încât nu vreau să creez confuzii şi mai mari.

Dacă, să zicem, ei pentru schimbul filtrului de aer au trecut ca timp de execuţie 20', atât vor aduna să dea totalul trecut pe factură. Că în realitate schimbul se face în 3', e partea 2a :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Timpul de executare al unei lucrari creste odata cu vechimea vehiculului.Cu trecerea timpului mai ruginesc suruburile si se chinuie mai mult timp sa le desfaca.Asa mi-au explicat mie cel putin... :hm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) e în garanţie încă

nu e prea vechi , are sub 2 ani cred

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebuie sa fii atenta l-a urmatorul aspect...de obicei neobservat de clienti care merg la revizia in garantie, dar costisotor la final

cum fac cei de la service... iti trec pe factura ex.: schimat disc de ambreiaj, care are un cod aferent mentionat in factura finala, cod care

il poti verifica numai daca vezi si ambalajul, dar mai pot aparea si alte coduri, ca de l-a rotule, curele , etc...dar se poate scrie rotula si la codul respectiv

sa fie alta piesa de care are nevoie unul dintre angajati, ii c-am greu de demonstrat ulterior l-a montare...dar se poate verifica prin verif ambalajului :rolleyes:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...