Jump to content
Vesperala Forum

Programele şcolare în vigoare


vesperala

Recommended Posts

Dacă doriţi să aflaţi programa după care învaţă copilul la o anumită disciplină, sau dacă predaţi şi aveţi nevoie de o programă şcolară, puteţi găsi aici http://www.edu.ro/index.php/articles/c4/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Daca tot ai deschis discutia, ar fi bine sa vorbim despre continutul acestor programe. Credeti ca sunt prea incarcate? Sau ca ar mai trebui introduse notiuni in plus?

 

Eu predau fizica, dar numai la gimnaziu. Recent am avut de intocmit un referat si am studiat programele pentru liceu. Spre rusinea mea nu stiam ca in clasa a XI-a se studiaza notiuni de teoria haosului si geometrie fractala :huh: Intr-adevar, sunt notiuni noi, dar nu prea le vad utilitatea practica. As prefera sa se puna accent pe aplicatiile practice ale legilor fizice, ca sa-i atraga pe elevi, nu sa-i bage in ceata.

Link to comment
Share on other sites

Daca tot ai deschis discutia, ar fi bine sa vorbim despre continutul acestor programe.

Credeti ca sunt prea incarcate? Sau ca ar mai trebui introduse notiuni in plus?

Nu stiu concret din ce se compune la ora actuala programa scolara, insa banuiesc ca problemele sunt aceleasi ca pe vremea noastra :)

 

Dupa parerea mea, programa scolara este prea incarcata si prea teoretica. Este foarte bine ca un profesor sa-si stapaneasca materia la nivel de inalt, pentru ca se pot ivi cazuri cand un elev CHIAR ESTE pasionat de o materie, iar la un moment dat poate pune profesorului intrebari cu care sa-l incolteasca. (putin probabil, dar hai sa zicem). Dar daca la TOATE materiile avem profesori super-doxa, dar si pretentiosi, atunci peste tot se va intampla la fel: Exigente prea ridicate,, in timp ce elevul nu are timp suficient sa invete multa matematica, multa fizica, multa chimie, multa istorie, sa inteleaga 'past perfect'-ul la limba engleza, si sa mai si citeasca "Fratii jderi" pe saptamana viitoare. :pardon:

 

Defapt asa apare materia pe care elevul nu o va stapani niciodata, dar si mai grav, va fi urata de zeci de generatii.

In tot rau este si un bine :D: macar la intalnirea de 10 ani va fi subiect principal de discutie. :ha:

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu concret din ce se compune la ora actuala programa scolara, insa banuiesc ca problemele sunt aceleasi ca pe vremea noastra :)

 

Dupa parerea mea, programa scolara este prea incarcata si prea teoretica. Este foarte bine ca un profesor sa-si stapaneasca materia la nivel de inalt, pentru ca se pot ivi cazuri cand un elev CHIAR ESTE pasionat de o materie, iar la un moment dat poate pune profesorului intrebari cu care sa-l incolteasca. (putin probabil, dar hai sa zicem). Dar daca la TOATE materiile avem profesori super-doxa, dar si pretentiosi, atunci peste tot se va intampla la fel: Exigente prea ridicate,, in timp ce elevul nu are timp suficient sa invete multa matematica, multa fizica, multa chimie, multa istorie, sa inteleaga 'past perfect'-ul la limba engleza, si sa mai si citeasca "Fratii jderi" pe saptamana viitoare. :pardon:

 

Defapt asa apare materia pe care elevul nu o va stapani niciodata, dar si mai grav, va fi urata de zeci de generatii.

In tot rau este si un bine :D: macar la intalnirea de 10 ani va fi subiect principal de discutie. :ha:

Ai perfecta dreptate. Si vespe are cand spune ca nu s-a schimbat mai nimic in ultimii ani. Din pacate multi elevi n-apuca sa puna mana pe niste materiale didactice ca lumea sau sa faca niste experimente cu mana lor. De exemplu, eu predau si chimie, dar n-am laborator si nici substante cu care sa lucrez. Si atunci rezolv probleme in fiecare ora. Nu-i de mirare ca elevilir li se uraste de chimie.

 

O alta mare enormitate pe care am auzit-o e legata de folosirea lectiilor pe calculator. Daca ministerul a facut contracte mai mult sau mai putin dubioase cu nu stiu ce firme, nu inseamna ca merge la orice. Da, e OK sa arati unui elev dun ce e format un reactor nuclear, pentru ca acolo nu poate intra sa vada, dar am auzit un elev foarte "convins", ca e mai amuzant sa manipuleze pe monitor diferite eprubete ca sa vada cum au loc reactiile, decat sa le faca in realitate :hammer: Pun pariu ca elevul ala n-a tinut in viata lui o eprubeta in mana, si asta pentru ca in scoala lui sunt calculatoare, dar nu exista un laborator dotat. Poate daca nu se lua atata spaga pentru programul asta de lectii interactive, ramaneau bani si pentru material didactic.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

pufonel, NIMIC, dar absolut NIMIC nu poate inlocui reactia de stupoare pe care a avut-o profesorul de electricitate, care dupa ce le-a explicat colegilor mei de grupa ce aveam de facut la experiment, a ridicat privirea vazandu-ma cum incep sa demontez toata instalatia, inclusiv aparatele de laborator :ping: It was...Priceless :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ei, hai sa deschid acum un nou front de controverse! :rade:

Programa este stufoasa, este un adevar arhicunoscut . In ciuda numeroaselor promisiuni, lucrurile au ramas pe loc. Are caracter obligatoriu, dar mai lasa loc si de oarece corectie din partea profesorului. Asta presupune , insa, maiestrie . Din pacate, si calitatea profesionala a cadrelor didactice influenteaza negativ demersul didactic, pe ideea "omul sfinteste locul". Indraznesc sa afirm, ca om din interiorul sistemului , ca sunt multe cadre didactice cu o prestatie jalnica. Am asistat la o lectie cu tema "Subiectul". Am ramas perplexa, nu-mi venea a crede ca-i adevarat . Fara respectarea unui minim de cerinte, fara captarea atentiei, fara analiza pe text, fara sintetizarea principalelor particularitati, fara niciun fel de comparatii pentru diferentiere, fara concluzii, fara vreo apreciere. Fara un zambet pe fata, stilul distant, cazon. Au diplome fara niciun fel de acoperire in realitate. Fara cunostintele necesare, fara metoda, fara tact pedagogic. Fara vocatie. Cu precadere din randul cadrelor didactice tinere. Cu atat mai dureros. Au intrat la facultate fara testarea unor aptitudini psiho-pedagogice, pe parcursul anilor de studii n-au facut practica pedagocica sau nu suficienta. Partea proasta este ca sunt si opace la sfaturi, sugestii, cred ca stiu totul si afiseaza o aroganta dezarmanta.

 

Spun asta cu amaraciune si nu de pe pozitia unui cadru didactic de cine stie ce inalta factura. Dar am fost mereu constienta ca am de invatat de la colegii de breasla ( inclusiv de la cei mai tineri decat mine) si "am furat" de pe unde-am putut.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

 

Astazi este ziua dascalilor, prilej pentru a analiza situartia si de a trage anumite concluzii... mai ales in domeniul invatamantului preuniversitar pentru ca aceasta da generatiile de tinerii absolventi de scoala romaneasca care au speriat occidentul si aproape ca nu exista zi sa nu auzim grozaviile pe care acestia le comit in lume.

 

Dar ce legatura au aceste grozavii ale unor romani. cu scoala?

Pai cam are ...pentru ca in scoala ar trebui sa se formeze oameni si caractere, dar asta doar in teorie, caci in practica de pe bancile ei ies an de an, mase uriase de tineri "gata ratati" inainte de a intra in viata, si asta pentru ca scoala nu ii pregateste pentru viata, deci deocamdata menirea scolii nu este cea de formarea tinerilor ...ci este preocuparea pentru salariile dodoloate ale unor dscali inconstienti care le distrug viitorul ... si acest lucru il vedem si astazi cand la TV nu se vorbeste despre generatiile de tineri gata ratati, ci doar despre "maririle de salarii"...care la fel ca si in ultimii 20 de ani ... nu aduc nimic bun pentru ca nu se pune legarea acestora de "maririle de calitatea" a actului de invatamant, deci formarea de tineri absolventi de orice nivel, gata pregatiti pentru integrarea in vita si societate.

 

La aceste teluri nu se ca ajunge niciodata atat timp cat scoala a ramas si astazi acelasi mastodont de pe vremurile comuniste, adica lacasul in care isi fac veacul niste profesorii cu mentalul lor retrograd in invatamantul din comunism, pe care si azi i-l mai regreta pentru ca formand tinerii pentru dictatura, puteau fi ei profesorii niste dictatori la randul lor care aveau rolul sa il "disciplineze" pe elevi cu un model social de tip ceausist, dar si acesta copiat dupa modelul fascist al lui Goebels, recte unul de spalare a creierelor si de formare a smecherului de tip nou, turnator si lenes ...al socialismului, care noroc ca a apus ...si nu unul care sa pregateasca tinerii pentru cerintele zilei de azi ... astfel bietii profesori, au ramas cea mai retrograda clasa sociala din societatea romaneasca pentru ca in prostia lor nu au inteles ca timpurile s-au schimbat si ca in prezent elevii trebuiesc pregatiti pentru societatea concurentiala a economiei de piata (denumire corecta a Capitalismului) si asta cere un alt produs uman decat cel cerut in dictatura comunista,

 

In schimb ce ne este dat vedem ?

Pai in jurul nostru vedem zilnic ... pe deoparte tineri brutali, certati cu munca dar extrem de asociali, total nepregatiti pentru munca si viata, dar bine obisnuiti in cultul lenei, prin ani lungi de frecatul coatele inutil pe bancile unei scoli si ea inutila, scoala care scoate pe banda rulanta mase imense de hoarde asociale si barbare care nu numai ca au speriat occidentul dar ne sperie zilnic si pe noi cei de acasa ...dar pe de alta parte ... si o patura, cea de dascali iresponsabili,care timp de 20 de ani nu au avut decat un singur tel, salarii tot mari "de la stat" ... chestie de o absurditate si stupizenie care frizeaza ridicolul ...pentru ca se pare ca bietii dascali sunt muuult prea prosti ca sa inteleaga ca salariile lor nu vin "de la stat" ...ci atat scoala cat si statul, "traiesc" din rezultatele economice ale muncii pe care ar fi trebuit sa o presteze masele de tineri bine pregatiti si eficient economici ...dar care din cauza lor a dascalilor sunt nepregatiti pentru munca si integrare sociala, astfel dascalii trag primii ponoasele muncii lor, si este corect sa fie asa pentru ca rezultatele muncii lor necorespunzator facute sunt si cauza intregii mizerii morale in care se zbate toata tara, si care a speriat si lumea.

 

Astfel, astazi scoala este o institutie retrograda care nu este capabila sa isi inteleaga menirea ei ata de simpla, cea de a pregati tinerii pentru intrarea in viata, si chiar mai rau decat atat ea este cauza principala a alienarii generale de care sufera aproape toata societatea ... si asta din cauza ca ea scoala nu a inteles pana astazi ca educatia nu se face in cei 7 ani de acasa ci educatia ar trebui sa continue in scoala sub forma de SOCIALIZARE CONTROLATA si ASISTATA, asta in loc de "tocitul a proasta de materii total inutile.

 

Dar de la cine sa te astepti la acest lucru ?...de la niste profesori infatuati care isi refuleaza propriile complexe acumulate in lungii ani de stres psihic la care au fost supusi si ei de catre dascalii lor fara sa stie ca in viata, mai important decat invatatura este sSOCIALIZAREA, pentru ca ceea ce invata un elev este problema sa si o responsabilitate pe care trebuie sa se obisnuiasca de mic sa o asume .. .pe cand comportamentul social si educatia in cultul muncii este ceva ce priveste si afecteaza intreaga societate.

Link to comment
Share on other sites

niste profesori infatuati care isi refuleaza propriile complexe acumulate in lungii ani de stres psihic la care au fost supusi si ei de catre dascalii lor fara sa stie ca in viata, mai important decat invatatura este sSOCIALIZAREA, pentru ca ceea ce invata un elev este problema sa si o responsabilitate pe care trebuie sa se obisnuiasca de mic sa o asume .. .pe cand comportamentul social si educatia in cultul muncii este ceva ce priveste si afecteaza intreaga societate.

 

domnule, daca stiam cat de prosti sunt cei din breasla aceasta eram fericit acum! dar, cum n-am stiut si nici nu m-a dus mintea sa intreb pe cineva, mi-am achizitionat de buna voie 2 bucati. acum astept vreo izbavire de la Cel de Sus, ca mi-am epuizat toate metodele si in loc sa scap mai rau m-am infundat.

aveti dreptate, dupa ce ca nu socializeaza ei , nu-i lasa nici pe altii, de cate ori vin de la cursurile de socializare organizate gratis la carciuma imi bat in teava toti vecinii. daca descoperiti vreo metoda de exterminare garantata si silentioasa nu ezitati sa ma contactati. :hatoff:

 

Link to comment
Share on other sites

domnule, daca stiam cat de prosti sunt cei din breasla aceasta eram fericit acum!
Domnule ... nu toata breasla profesorilor este de vina .. ci doar breala prostofesorilor de Romania, spre deosebire de loazele inconstiente din Romania care scot anual sute de mii de gata ratati ... in tarile nordice si germanice, aceasi breasla, scoate in fiecare an milioane de tineri responsabili bine pregatiti pentru viata si educati in cultul muncii ...care spre deosebire de qasocialii din Romania care au speriat toata planeta ...sunt o cinste pentru tarile lor ...dar si piloni de baza care sustin societatea din munca lor serioasa si competenta.

 

dar, cum n-am stiut si nici nu m-a dus mintea sa intreb pe cineva, mi-am achizitionat de buna voie 2 bucati. acum astept vreo izbavire de la Cel de Sus, ca mi-am epuizat toate metodele si in loc sa scap mai rau m-am infundat.

Daca asteptati ajutor de la Cel de Sus ... sa nu va surprinda atunci cand va veti trezi cu un gainatz cazut drept pe chelie, ca semn al puterii sale divine, din care v-a impartasit doar o mica particica din binecuvantarea Sa !

 

aveti dreptate, dupa ce ca nu socializeaza ei , nu-i lasa nici pe altii, de cate ori vin de la cursurile de socializare organizate gratis la carciuma imi bat in teava toti vecinii.

daca descoperiti vreo metoda de exterminare garantata si silentioasa nu ezitati sa ma contactati. :hatoff:

Pai daca ati scapat faza cu socializarea care trebuia facuta inca din ani fragezi la scoala ... asa cum se face ea in tari dezvoltate ca Elvetia sau Finlanda ... si v-ati trezit direct la socializarea in birt ...nu exista decat un singur tratament ...cel cu soricioaica!

Link to comment
Share on other sites

si atunci, cum facem noi sa-i deosebim pe cei cu prefix de cei fara ? exemplarele mele n-au nimic scris pe frunte. si patalamale cu stampila au toti.

"piloni de baza care sa sustina societatea din munca lor serioasa si competenta " nu dau , domnule, semne c-ar fi , din moment ce societatea se taraste in carje si niciunul dintre profesori nu i-a pus vreo proptea.

tineri geniali ca dumneavoastra n-au scos pe banda niciodata, de Locke si Froebel n-au auzit, ei o tin una si buna cu parodiile dupa Eminescu:

 

ai nostri tineri in Finlanda-nvata

la gat cravatei cum se leaga nodul,

s-apoi ne vin de fericesc norodul

cu chipul lor istet de oaie creata.

 

domnule, chelie nu am. pe la noi gainatul e semn de bogatie . daca vine de sus si daca nu e scris cu tz. daca ti-l pui singur in cap e semn de socializare cu scantei.

 

pardon, mi-aduc aminte bine ca de trezit m-am trezit intr-o albie , cu un maldar de carpe peste mine. la carciuma am ajuns mai tarziu , in cautarea socializarii de care m-au lipsit acesti profesori autisti.

 

cu soricioaica , ziceti? o inghit eu sau le-o dau lor? o lingurita sau doua?

Link to comment
Share on other sites

si atunci, cum facem noi sa-i deosebim pe cei cu prefix de cei fara ? exemplarele mele n-au nimic scris pe frunte. si patalamale cu stampila au toti.

Nimic mai simplu, aplicam metoda elvetiana si vedem cine o accepta, iar pe acestia ii tinem si la restul le dam drumul sa mearga la cules de capsune.

Metoda elvetiana inseamna ca marim numarul de materii predate la 3 si marim programul zilnic de munca la 8 ore ca si restul angajatilor in alte domenii, micsoram vacanta de vara la o luna pe an, bineinteles pentru aceiasi bani ...asta atat timp pana cand nu8 se simte o schimbare radicala de calitate la "produsul muncii" dascalilor, adica doar atunci cand vedem ca absolventii nu vor mai fi rebuturi brutale si asociale certate cu munca si legea si nici smecheri sau cersetori ... ci oameni normal socializati ca orice om normal din occident.

 

"piloni de baza care sa sustina societatea din munca lor serioasa si competenta " nu dau , domnule, semne c-ar fi , din moment ce societatea se taraste in carje si niciunul dintre profesori nu i-a pus vreo proptea.

Poi vezi ! ...tocmai asa zisa scoala romaneasca... (pentru ca ea este de fapt un ospiciu de alienare si distrugere a tineretului) este de vina pentru aceasta situatie, pentru ca nu a inteles ca educatia nu se termina la cei 7 ani de acasa ci continua atata timp cat omul este in formare, si ca mai important decat tocitul tuturor materiilor inutile in viata, este educatia continua coroborata cu invatatul in scoala doar a ceea ce este necesar si util in viata, + profesia i+ invatatura context de tip Long Life Learning!

 

tineri geniali ca dumneavoastra n-au scos pe banda niciodata, de Locke si Froebel n-au auzit.

Intradevar ...nici macar invatamantul din Elvetia nu este atat de bun incat sa scoata genii pe banda rulanta, dar ce ma surprinde la Dvs. este faptul ca observ ca sunteti un adept al extremelor ...si anume daca un invatamnt nu este capabil sa scoata numai genii ...atunci mai bine sa-i lasam libertatea sa scoata generatii nesfarsite de gunoaie asociale care sa sperie si in continuare lumea civilizata.

 

ei o tin una si buna cu parodiile dupa Eminescu:

 

ai nostri tineri in Finlanda-nvata

la gat cravatei cum se leaga nodul,

s-apoi ne vin de fericesc norodul

cu chipul lor istet de oaie creata.

Mda ...aceeasi greseala tipic romaneasca ... nu vedem padurea din cauza copacilor ... si nu este important faptul ca anual iasa de pe bancile scolii milioane de tineri gata ratati din start si fara sanse pe piata muncii .. ci important este ca suntem aratati cu degetul de niste oameni care au inteles diferentele intre normalitate si ... "tipic romanesc"!

 

.... daca ti-l pui singur in cap e semn de socializare cu scantei.

Asa ceva nu exista!

Scanteile apar intotdeauna acolo unde nu exista o socializare corecta.

Adica la golani, smecheri si badaranii care au speriat lumea atat de tare incat in parlamentul Angliei s-a propus iesirea din UE tocmai ca sa fie interzis accesul hoardelor de barbari needucati si nepregatiti din Romania si Bulgaria.

in cautarea socializarii de care m-au lipsit acesti profesori autisti.

Mda .. e trist ...dar exact asa arta realitatea!

 

cu soricioaica , ziceti? o inghit eu sau le-o dau lor? o lingurita sau doua?

Eu nu la Dvs personal m-am referit ...ci la barbarii asociali care ne fac tara de ras in toata lumea ...asa ca soricioaica nu este pentru Dvs.

Eu cred ca pentru o igienizarea a Romaniei ... e nevoie de cateva tone!

 

Sa nu uitam insa de principalii vinovati pentru situatia actuala din tara ... adica de prosto-fesorimea, mult prea proasta ca sa fie in stare sa inteleaga menirea functiei pentru care este platita, si consecintele dezastruoase ale santajului nerusinat pe care il exercita de 20 de ani de cand viseaza "salarii europene" pentru haos si distrugere romaneasca, motiv pentru care militez pentru reducerea salariilor acestora la nivelul unor pensii de handicapati, ... dar si asta ca o dovada de mare toleranta si bunavointa ...pentru ca daca bietii handicapati care doresc si ei sa traiasca decent, primesc o asemenea pensie fara sa faca nici un rau nimanui ... cred ca nu este corect ca si clasa profesorilor care au distrus Romania prin generatii dupa generatii de rebuturi asociale ... sa aibe salarii sub nivelul acestor pensii de oameni total nevinovati.

Edited by Ritter
Link to comment
Share on other sites

:hatoff: sunteti prea virulent, prea mult patos.

nu sunt de vina oamenii , ci sistemul are probleme. sistemul e bulversat de interese financiare. ca si celelalte domenii, de fapt. nu fac parte din sistemul de invatamant, dar il cunosc in esenta. sunt cadre didactice cu si fara vocatie. e un adevar. dar liniile directoare, obiectivele sunt trasate de sus. pana la detaliu. autoritatea dascalului a scazut dramatic. tot de sus a venit lovitura.

Link to comment
Share on other sites

:hatoff: sunteti prea virulent, prea mult patos.

Asta recunosc!

 

nu sunt de vina oamenii , ci sistemul are probleme. sistemul e bulversat de interese financiare.

 

Toata lumea este condusa peste tot numai de interese financiare ... dar asta in tarile civilizate este inteles altfel decat in Romania retrograda ...si anume ca pentru a face bani trebuie sa pui oamenii la munca (deci trebuie educati in cultul muncii) pentru a se obtine profit si a face fata concurentei este nevoie de oameni competent, iar competenta se obtine numai prin oameni bine educati, pregatiti pentru munc si viata si corect socializati!

Exact aceste teme tinta lipsesc total invatamantului romanesc ...si asta trebuie modificat radical ... nu prin ministrii cu idei mai bune sau mai putin bune ...ci aplicand total si in Ro un sistem importat din tari in care se obtin cele mai bune rezultate ...de ex. cum am spus ... modelul in Finlanda sau Elvetia... pentru ca invatamantul este principala baza de formare a tuturor cetatenilor ...si fara oameni de calitate ...totul va fi ca in Romania ...adica Haos!

 

..., obiectivele sunt trasate de sus. pana la detaliu. autoritatea dascalului a scazut dramatic. tot de sus a venit lovitura.

Poi despre ce vorbim ... nu despre un sistem care este prost conceput tocmai de cel care-l conduc?

Nu i se poate reprosa unui singur prostofesor ca scoate in serie milioane de ratati. Devina este bineinteles sistemul care refuza sa accepte modelele de invatamant de succes din Europa ...dar si dascalii care nu isi inteleg menirea ...dar au pretentia la salarii mari pentru faptul ca distrug tinerii.

 

 

Deja faptul ca amintiti de lipsa de autoritate este o dovada ca in Ro nu se cunoaste, sau nu se intelege mai nimic despre sistemele scolare de succes ...pentru ca in aceste sisteme dascalii nu au nici cea mai mica autoritate asupra elevilor ... ba chiar din contra, clasa are dreptul sa poata schimba un dascal care le este antipatic pentru ca este autoritar sau ii jigneste repetat.

Diferenta intre scoala ceausist goebelsiana de distrugere a personalitatii din Romania si cea in care se formeaza caractere si personalitati cum sunt cele din Europa dezvoltata este imensa ... nu in cantitatea de informatii-prostii care trebuiesc tocite ...ci tocmai prin punerea prioritatii pe rolul educativ si nu pe cantitatea de informatii, din acest motiv parintii romani care au copii la scolile din strainatate, deseori inteleg gresit situatia si se lauda ca un copil din clasa a 6-a din Ro este la nivelul de invatatura a unui copil de clasa a 8-a din occident ...ceea ce din punctul acesta de vedere este o realitate, diferenta enorma consta tocmai in educatie ceea ce este foooarte important ...pentru ca in occident se face inca din clase mici o educatie de responsabilizare si de constientizare a obligatiilor ce le revin si mai ales o socializare corecta ... si asta se face incepand cu structura orei de curs in care nu exista stress gen scos la tabla pentru note, dar exista teste grila prin care sunt verificate absolut toate lectiile, si astfel profesorii nu au cum sa te intimideze si sa te pedepseasca cu note mici pentru ca nu exista alta notare decat testele de la sfarsitul fiecarei saptamani ... iar ora de curs are ca ccent principal provocarea la discutii libere care au rolul de a-ti dezvolta capacitatea de a comunica dar si acela de a-ti forma propria personalitate ...si asta intr-o scoala in care elevii niciodata nu cunosc ce este stressul, si profesorii au ca scop principal supravegherea comportamentului elevilor in conditiile in care lectiile sunt fixate in mare parte in clasa iar invatatura cade in responsabilitatea fiecarui individ in parte ...pentru ca este constientizat asupra faptului ca drumul sau in viata depinde de felul cum munceste ...iar invatatura este deocamdata munca lui.

 

Ar mai fi multe de spus ...dar nu sunt sigur ca in afara de Dvs cineva va lua in seama cele postate de mine ...dar va rog sa retineti ...ca tot ce este negativ in societatea romaneasca ...are la baza faptul ca in Ro nu se face EDUCATIE si ca scolile si curicula sunt facute nu pentru elevi ci pentru ca prostofesorii sa aibe ore ...adica servici.

In occident nu se face atata materie in invatamantul preuniversitar cat se face educatia ... dar se face multa materie de specialitate atunci cand se face un studiu ... si se face muulta practica atunci cand se invata o meserie, si rezultatele le vedem clare ...produsele fabricate in occident sunt, fiabile, de calitate si la un pret competitiv fapt care face ca Elvetia Austria si Germania sa traiasca din exporturi ...in timp ce geniile pierdute ale Romaniei manca la Oslo sobolani si caini la gratar ... iar dintre cele prime 100 de firme exportatoare din Ro ...97 sunt firme straine, si doar sunt 3 romanesti...fapt care oglindeste nu numai catastrofa economica in care se afla tara din lipsa specialistilor ...dar mai ales rezultatele scolii romanesti care scoate exact ceea ce a zis basescu ...si astia sperie lumea !

In asemenea conditii ... vi se pare corecta ideea precum ca marea problema a invatamantului romanesc consta in salarizarea cadrelor didactice ?

Dar oare vi se pare corect ca principala grija a cadrelor didactice in ultimii 20 de ani sa fie numai grija salariilor dodoloate .. in timp ce pe portile scolilor iasa mase imense de indiviti idioti, nepregatiti pentru viata dar brutali si asociali care au ca prima conduita doar egocentrismul si smecheria ? ...adica astia despre care in fiecare zi aflam ca au speriat westul?

Edited by Ritter
Link to comment
Share on other sites

Dar oare vi se pare corect ca principala grija a cadrelor didactice in ultimii 20 de ani sa fie numai grija salariilor dodoloate .. in timp ce pe portile scolilor iasa mase imense de indiviti idioti, nepregatiti pentru viata dar brutali si asociali care au ca prima conduita doar egocentrismul si smecheria ? ...adica astia despre care in fiecare zi aflam ca au speriat westul?

 

profesorii nu cer salarii mari, ci decente.

 

sunteti binevenit cu opinii, idei, sfaturi . un fel de schimb de experienta. cu siguranta profesorii de pe forum vor fi interesati de metodele , procedeele, conceptele utilizate in tarile dezvoltate care au obtinut rezultate bune in domeniu.

 

 

Link to comment
Share on other sites

profesorii nu cer salarii mari, ci decente.

 

Cum asa ...tot salarii decente ... dar fara rezultate tot decente?

Poi salariile nu trebuie sa fie o plata a rezultatelor obtinute?

Poi daca invatamantul a creat tineri gata ratati prea smecheri ca sa munceasca cinstit dar bine "educati" in cultul lenei si al trandaviei in ani lungi de scoala inutila ...cine sa le plateasca profesorilor salariile decente pe care mereu le revendica?

Cumva Sfantul Sisoe?

Pai atunci sa-i ceara lui salarii decente!

 

sunteti binevenit cu opinii, idei, sfaturi . un fel de schimb de experienta. cu siguranta profesorii de pe forum vor fi interesati de metodele , procedeele, conceptele utilizate in tarile dezvoltate care au obtinut rezultate bune in domeniu.

Domnule ...eu nu sunt decat un observator al realitatii care a avut norocul/ghinionul sa cunoasca ambele sisteme de invatamant ... asa ca pot lamuri pe cei care au neclaritati in domeniu ...dar asta nu ajuta cu nimic ...tara care vrea un invatmant performant care scoate oameni educati in cultul muncii, al seriozitatii si al responsabilitatilor asumate ...trebuie sa arunce peste bord kkatul comunisto-hitlerist care in Romania se numese scoala ...si ar trebui sa preieie TOTAL, adica ad literam, un model de invatamant performant ...eu il propun pe cel elvetian ...pentru ca locuind si muncind in Elvetia ...acolo este singura tara in care am vazut o mare majoritate de oameni INDRAGOSTITI DE MUNCA chiar daca prestau munci fizice care presupuneau efort ... cu drag si cu multa constiinciozitate ... si cred ca in toata lumea "a fi elvetian" este o mare mandrie ...pe cand a fi roman este o mare rusine, care, din pacate, vedem ca sporeste cu fiecare zi.

 

faptul ca am postat aici pe forum la aceasta tema ...este doar un strigt de disperare al unuia care vede normalitatea din jurul sau (mai exact in Germoney) dar care pentru ca nu s-a rupt de tara natala (heimat) se uita la TV-urile din Romania si este exasperat de cate prostii sunt propagate zilnic de catre fosti ministrii ai unui invatamant de rahat ...luati drept persoane competente ...sau de greviste ale foamei care nu au facut greva doar pentru salariul lor egoist ...nu si pentru un invatamant modern care sa formeze oameni capabili sa obtina rezultate economice de excepie din care sa se poata platii salarii decente.

Culmea prostiei am vazut-o la actualul ministru Funeriu care i-a promis invatatoarei greviste ca nu va modifica programul orar educatoarelor si al invatatoarelor ...si ca acesta va ramane de 4 ore pe zi ...oare de ce ...sunt cumva handicapate de nu pot lucra ca si educatoarele sau invatatoarele de aici din Germania 8 ore pe zi?

pentru ce sa primeasca salariu decent o educatoare care lucreaza 4 ore in schimbul 2 la o gradinita cu program normal adica atunci cand copii mananca si apoi se culca iar cand se trezesc sunt luati acasa de parintii lor ???????

 

Ce dreaq de tara este Romania asta in care se impoziteaza pensiile celor care au mai platit odata impozite pentru ele ...dar se revendica si se promit salarii decente unor educatori si invatatori cu program de invalizi handicapati ?

Link to comment
Share on other sites

inversunat mai sunteti!

 

"daca aveti nevoie de fundul meu, il asez pe scaun 8 ore pe zi, dar eu credeam ca aveti nevoie de capul meu! "Moisil.

 

ce ti-e si cu statistica asta, mereu in defavoarea dascalilor!

 

"daca pui o fesa pe o plita incinsa si o fesa pe un bloc de gheata, media e buna, dar, in realitate, e vai de fundul tau!" Moisil.

 

repet, nu sunt profesor. dar, din cate stiu eu , norma didactica include atât cursurile efectiv predate la clasa , cât si pe cele de pregatire suplimentara cu elevii, de corectare a lucrarilor, de participare la sesiuni de pregatire pedagogica, de pregatire (confectionare) a materialului didactic folosit la ore (fise, planse, jetoane, siluete etc, dotarea scolilor romanesti nu este la nivelul celor din occident), serviciul pe scoala, excursii cu elevii, sedintele cu parintii si activitatile extracurriculare realizate împreuna cu elevii. pe scurt, in învatamântul românesc se prezuma faptul ca profesorii se pregatesc acasa. cumulat, cele 8 ore/zi ies la sigur.

aici scolile nu au spatii unde profesorii sa-si pregateasca lectiile. si nici nu vad de ce i-am tine sechestrati in scoala sa faca o munca pe care o pot face si acasa. cei care au constiinta muncesc oricum, deci si acasa, cei care nu au stau si la scoala tot degeaba.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

inversunat mai sunteti!

Da ...asa este ...dar asta este asa ca imi pasa, imi pasa sa vad ca tara e in majoritate populata de putori si de hoarde de ratati cu diploma care nu se incumeta sa puna mana pe munca, dar se duc in vest ca sa jefuiasca pensionari si sa violeze babe sau sa sparga parcometre, de ni s-a dus buhu si suntem vazuti ca ciumati de toata lumea, si daca tie/voua nu va pasa ...atunci e trist!

 

dar, din cate stiu eu , norma didactica include atât cursurile efectiv predate la clasa , cât si pe cele de pregatire suplimentara cu elevii, de corectare a lucrarilor, de participare la sesiuni de pregatire pedagogica, de pregatire (confectionare) a materialului didactic folosit la ore (fise, planse, jetoane, siluete etc,.otarea scolilor romanesti nu este la nivelul celor din occident serviciul pe scoala, excursii cu elevii, sedintele cu parintii si activitatile extracurriculare realizate împreuna cu elevii. pe scurt, in învatamântul românesc se prezuma faptul ca profesorii se pregatesc acasa. cumulat, cele 8 ore/zi ies la sigur.

Munca nu se prezuma ... ci se executa, iar una este calitatea muncii cand se executa sub controlul sefilor ...si alta este cand se face sau nu se face ...acasa in doru lelii.

Aici in occident se circula dictonul ...increderea este buna ...dar mai bun este controlul!

 

aici scolile nu au spatii unde profesorii sa-si pregateasca lectiile.

Si in Romanuia la licee sunt cabinete ... si nici in occident nu isi are fiecare profesor biroul sau, ci numai directorul scolii, iar tezele se pot corecta si la scoala de ex, in cancelarie, exact ca in occident.

 

si nici nu vad de ce i-am tine sechestrati in scoala sa faca o munca pe care o pot face si acasa. cei care au constiinta muncesc oricum, deci si acasa, cei care nu au stau si la scoala tot degeaba.

 

Te asigur ca sub alaturi de colegi si sub ochiul atent al directorului ... se lucreaza muuult mai serios decat acasa

 

In plus de asta se preda prea multa materie inutila pentru viata, deci ar trebui redusa si simplificata programa si bineinteles redusul orelor, iar profesorii sa predeie 3 materii ca sa isi faca norma, si asta ar duce la o diminuare substantiala a numarului profesorilor ... asta se cheama "restructurare" ...iar "reformare" inseamna ceva ce incepe de la ora de curs ...acum pierduta a proasta ...pentru ca se imparte in "notat" adica scos la tabla a cca 3 - 4 elevi pentru verificare ...in timp ce alti 26 de elevi privesc pe geam ...supa aceea urmeaza lectia noua in care ti se preda si tu ca elev scrii pina te doare mana ... asta nu inseamna scoala ci pierdere de timp inutila si IREVERSIBILA.

Lectiile se noteaza prin texte grila la sfarsit de saptamana vineri sau sambata (de ex in Elvetia sambata se merge la scoala, nu si in Germania) nu se asculta pentru note la tabla, si astfel nu exista stress, iar a doua parte "lectia noua" nu se scrie ..pentru ca ea este asa cum trebuie sa fie in manual ... deci iarasi timp pierdut in mod inutil, ce se face in ora? ... se discuta liber , adica fiecare are voie sa isi exprime punctul de vedere la temele din lectia predata ieri si repetata acasa ... si acest lucru tine de socializare, pentru ca fiecare este provocat sa vorbeasca, deci sa isi exprime deschis parerile ... si asta contribuie la formarea personalitatii iar in partea a doua profesorul explica lectia noua in timp ce elevii sunt provocati tot la discutii pe diverse teme din lectia noua ... nu se tocesc poezii, nu se invata chestii inutile cum ar fi exprimarile poetico-literare ...dar in schimb se invata cum sa iti aperi punctele de vedere, cum se discuta in contradictoriu fara a se ajunge la cearta, cum sa te certi ca sa-ti impui o idee, dar cu ton calm si fara sa ataci persoana ...si alte chestii de genul acesta ...pentru ca realismul ne dovedeste ca nu toti suntem nascuti sa fim poeti (ca romanii) dar toti trebuie sa stim sa comunicam si sa folosim comunicarea ca o arma prin care sa ne putem impune parerile. Evident ca copii sunt selectati din clasa a 4-a, si sunt impartiti in 4 feluri de scoli diferite, copii cei mai buni sunt trimisi la gimnaziu, adica pregatiti pentru invatatura de performanta, mijolcii la scoli reale in care pe langa scoala sunt trimisi la munci practice, de ex clasa 5-a si a 6-a in atelierul scolii unde invata sa gateasca si alte chestii practice, iat din clasa 7-a pina intr-a 9-a la diferiti patroni din localitate, iar cei care invata bine si au medii mari la materiile de baza pot trece la gimnaziu iar ceilalti trimisi in invatamantul profesional dar chiar si acestia daca isi fac un ciclu complet adica termina ucenicia si 2-3 ani de lucru au sansa sa invete mai departe pana la absolvirea unei facultati. Eh ...si te asigur dupa ce termini o facultate in care ai inceput la munca de jos ... cunosti foarte bine ce ai de facut, de ex unu care tinteste sa devina manager de hotel, nu o face inscriindu-se la facultate ...(pentru ca nici nu il primeste daca nu are experienta practica in domeniu macar 1 an, si daca nu o are trebuie sa si-o faca muncind 1 an de zile GRATIS ...si munca nu gluma, asta se cheama Practica si este conditie esentiala pentru orice facultate, pentru care nu ai facut cursuri in clase de specialitate) ... deci unul care incepe muncind de tanar incepand de jos ca ucenic de tip "learning by dooing" adica muncind de-ti sar capacele, dupa ce isi da diferentele de liceu prestand munci care cer aceasta pregatire si continuan cu facultatea (studiul in specialitate) ...stii sa conduci un hotel mai bine decat absolventii habarnisti ai facultatii de managment din Ro ...care umpu caiete scriind prostii inutile (pentru ca exista cursuri si xerox) dar habar nu au ce e aia munca in bucatarie sau ce e aia o camera curata) .. totul in Ro scartie a inutil ...si asta vedem peste tot pentru ca profesionalismul este un cuvant inca partial necunoscut in Ro ...in care cum am mai spus ...invatamantul se face doar pentru profesori ...si nu pentru elevi sau societate.

Culmea prostiei am vazut-o la ministrul "abramburica" care se lauda ca medicii din Ro sunt cautati in Franta si Anglia, inginerii romani in Canada ... asta fara sa inteleaga ca si "salariile decente" ale profesorilor ... ar trebuii sa le ceara de la statul francez si canadian ...si nu de la statul roman care a ramas doar cu golanii, smecherii sau printesele care nu stiu decat sa se machieze.

 

Acestea au fost doar cateva din impresiile mele de elev traitor in cele doua tipuri diferite de invatamant ... prezentate sub forma de idei scurte si sper cat mai concise.

 

Concluzia ...aruncati tot sistemul peste bord ...si copiati TOTAL sistemul "elvetian"(desi nu este doar elvetian ci este cel aplicat in toate tarile germanice si nordice) ...si daca acolo au functionat ...vor functiona si in Ro!

 

Link to comment
Share on other sites

Ritter, tu de unde mai aparusi, fratioare? :confused:

Noi vacantam un post la sapte disponibilizati, asta e politica forumului . Si, din cate cunosc, sunt ocupate toate posturile, ba chiar se calca pe papuci de-atata-nghesuiala, niciunul dintre carcotasi n-a iesit la pensie. Dupa ce ca suntem noi raiosi , ne mai cazusi si matale in spinare ! Cum s-ar zice, calul raios gaseste copacul zgrunturos. :cry:

 

Eu citii cam 80% din pledoaria ta, atat ma dusera ochii si-atat avui rabdare, dar , frate, ce atata pierdere de timp si de cerneala pentru o constatare care se poate usor rezuma : profesorii romani sunt prosti si incaseaza salarii mari, nemeritate. Stii cum a rezumat Eliade Radulescu, in patru randulete , lunga balada a lui Cezar Boliac? Cam asa:

 

Maria cea balaie

Frumoasa din Bezdad

Iubea pe Niculae

Si el era-nsurat.

 

Vorba lui Arghezi:

"Condeiul cand e ager si nu minte

Un gand il spune-n cateva cuvinte".

 

Amu', daca tot batusi drumul, eu zic ca e mai buna o invoiala stramba decat o judecata dreapta. Ziceai ceva de salariile noastre nesimtite. Domnule, eu sunt de acord sa restitui statului roman jumatate din ce mi-a dat. Adica televizorul color si aragazul , cumparate in rate, dupa primii 10 ani de serviciu. Mai pun la dispozitie un aparat de radio din '79, marca Pacific. :cent:

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce ca suntem noi raiosi , ne mai cazusi si matale in spinare ! Cum s-ar zice, calul raios gaseste copacul zgrunturos. :cry:

 

Si ce sa zic eu la constatarea asta a ta ... ca n-ai dreptate?

 

frate, ce atata pierdere de timp si de cerneala pentru o constatare care se poate usor rezuma : profesorii romani sunt prosti si incaseaza salarii mari, nemeritate.

 

Pai daca zicem numai atat ... imi cereai sa-ti dau dovezi ...asa ca m-am straduit sa va explic de ce generatiile de tineri care ies pe bancile scolii sunt din start gata ratati ...si ca voi profesori sunteti principalii responsabili pentru aceasta catastrofa nationala imensa ...ba chiar sunteti atat de marginiti ... incat nu va dati seama ca acesti tineri daca nu ar fi iesit de pe bancile scolii niste ratati ci tineri seriosi educati in cultul muncii adica bine pregatiti pentru viata ...pai astia erau cei care va puteau sustine pretentiile voastre de viata decenta ...dar de la o generatie cu milioane de ratati care au ca singura performanta, faptul speriat lumea ...cum te poti astepta sa primesti salarii dodoloate ...sau nu de la tineri le pretindeti ci de la piticul Boc ...si sa va aduca el de acasa in fiecare luna vre-o caruta cu bani proaspeti cositi?

 

Stii cum a rezumat Eliade Radulescu, in patru randulete , lunga balada a lui Cezar Boliac? Cam asa:

 

Maria cea balaie

Frumoasa din Bezdad

Iubea pe Niculae

Si el era-nsurat.

 

Vorba lui Arghezi:

"Condeiul cand e ager si nu minte

Un gand il spune-n cateva cuvinte".

Foarte frumos exemplul dat ...dar si elocvent!

El ne dovedeste ca profesorii sunt de fapt niste persoane lipsite de responsabilitate ... care nu s-au pregatit ca sa formeze tineri ...ci sunt "profesori" in poante smecheristi care nu folosesc niciodata nimanui ...dar pentru care viseaza salarii mari ca in occident ...fara sa stie ce fel de oameni scoate scoala germana ...elvetiana ...sau finlandeza!

 

Amu', daca tot batusi drumul, eu zic ca e mai buna o invoiala stramba decat o judecata dreapta. Ziceai ceva de salariile noastre nesimtite. Domnule, eu sunt de acord sa restitui statului roman jumatate din ce mi-a dat. Adica televizorul color si aragazul , cumparate in rate, dupa primii 10 ani de serviciu. Mai pun la dispozitie un aparat de radio din '79, marca Pacific. :cent:

Mai bine ti-ai dona la saraci lucrurile de care vorbesti ...si statului sa-i restitui diploma pe care ai primit-o ca sa faci ceea ce de fapt nu faci ... pentru ca tu esti un exemplu tipic de profesor care nu si-a inteles menirea ...deci se poate spune ca esti un adevarat pericol social ...bineinteles daca continui sa mai ramai in functia de dascal!

Eu cred ca ti-ar prinde mai bine daca te-ai duce la cules de capsuni in Spania ...ca acolo nu faci nici un rau nimanui!

 

Link to comment
Share on other sites

Fratioare, dovezi nu ti-am cerut, din moment ce-am recunoscut din prima toate crimele despre care glasuiesti. Drept este c-am scos pe banda rulanta aproximativ 80% dintre infractorii Romaniei. Dar, pe cel de la Giurgiu si pe Ramaru nu i-am scolit eu, ci fiica-mea, asa ca nu mi-i pune tu in carca pe toti! :ang: La fel de drept este ca-s si profesor in poante smecheresti, am la baza o Scoala Populara de Arta, sectia "Replici pe masura", plus maidanul comunal, asa ca, pazeste-ti pielea. :hercules:

Si ce tot saguiesti acolo, ce sa faca saracii cu harburile mele, eu gandeam ca le-ar sta bine in Muzeul Satului, lipesc pe ele diploma mea de excelenta, pentru ca am si asa ceva , sefule, adaug si distinctia Gheorghe Lazar ca mot, apoi imi pun traista pe bat si-o pornesc spre Spania, daca zici ca mai sunt locuri si nu fac rau daca le sterpelesc alora jumatate din recolta. Glumesc, sefule, dar bufonii adesea sunt profeti. Matale vorbesti la superlativ despre Elvetia, de locuiesti acolo si ai viza pe cartea de identitate , tot roman se cheama ca esti, se vede de la o posta bruma de lustruiala, cum crezi ca sare aschia departe de trunchi?

Diploma de absolvire n-are rost s-o mai restitui statului , a expirat pe cale naturala de doi ani , raul e deja facut, si-apoi, sefule , carui stat s-o restitui, ca nu precizasi? Celui vechi sau celui nou? Te anunt ca cel nou nu se mai vede din cauza teancurilor de diplome , pe care le-a impartit cu darnicie cetatenilor din Elvetia, Finlanda, Danemarca etc , fara macar sa-i vada la fata.

 

 

Sefule, ia vezi matale ca ramase descoperit si neluminat topicul ala cu Isus/Iisus, spune si pe-acolo o vorbulita, arunca un carlig, ce-o lasasi moarta-n papusoi?

 

In alta ordine, fa bine si hai in arena , ca de nu, te parasc lui NightS si-ti arde o saptamana de suspendare , ca mai mult n-are de unde, sa te inveti minte , auzi colo, ce gogosi vinde el patiserului, baga-ti mintile-n cap si nu te mai lega aiurea de omul necajit, ca tot naduful pe tine si-l va varsa . Au, nu stii oare ca Prostia se preumblă de-a lungul şi de-a latul pământului ca soarele si ca ea străluce pretutindeni? Cum o gasisi Domnia Ta numai la noi? :confused:

Sefule, a sti e o caciula, a face-i alta caciula, mult mai ponosita. Ca dacă a face ar fi tot atât de uşor cum este a şti ce e corect si intelept de facut, atunci capelele ar fi fost catedrale semete şi bordeiele ar fi fost mandre palate regeşti. Am citit eu asta pe undeva.

Link to comment
Share on other sites

Ritteeer, ce te facusi, pai, asta corespondenta regulata este, :confused: de ieri-dimineata ma tot uit zadarnic in calea postasului , hai sa elucidam saracia asta de necaz!

Uite ce si cum: statui eu si ma gandii , ca , adica , de ce sa incasez de una singura toate bobarnacele si sa nu-i scot si pe confrati de unde s-au pitulat? Ca-s mai tineri si mai solizi, la mine n-ai unde sa mai pui degetul de cucuie si vanatai iar lor nici ca le pasa, chefuiesc, huzuresc si calatoresc, habar n-au de penitentele mele!

Daca stau si ma socot, eu chiar nu-s vinovata cu nimic, am fost in cea mai mica functie , frate, cu copii de-aia mici de tot, cat sa-i fi stricat eu in patru ani de zile? :huh: Si, presupunand ca am gresit si i-am strambat vreun pic, esaloanele superioare, in speta profesorii, de ce nu i-au indreptat, ca erau copiii mici si se indreptau ca plastilina! Ei au facut facultati, au invatat pe-acolo reguli, formule , teoreme, le-or fi-nvatat gresit si tot gresit le-au dat mai departe, din moment ce toate bordeiele cad la cel mai mic cutremur, ca n-au la temelie formula corecta si s-a mai furat cu galeata din ciment, iar ministrii finantelor se chinuie in van sa incropeasca un buget in care sa incapa si salariile noastre scheletice pe langa dodoletele lor. Nu stiu matematica , aici e baiul! Incap doar ale lor si ale noastre nu mai au loc, ca mereu se revarsa pe la colturi... :cry:

Cum spuneam, Ritter, daca ei , prostoprofesorii, nu vin de bunavoie la judecata asta si ma lasa doar pe mine cu castanele tale, ti-i dau eu pe lista, :rules: cu nume, prenume, vechime, grad didactic, sporuri taiate, numar de kilometri/naveta. Ii torn pe toti care-au dus tara de rapa, pai, ce-i asta, la placinte inainte si la razboi inapoi? :run:

 

 

 

P.S. Ritter, doar o nedumerire mai am: de ce, oare, fuge lumea de invatamant si doar putini disperati doresc sa poarte crucea si opincile prostoprofesorimii? :confused: Nimeni nu vrea o felie din tortul cu cirese amare...

 

pai Narcisa invatamantul e idem .. cat dau la un suplinitor? minim pe economie vreo 600 din care tot 450 naverta+ gradinita Daci .. nu stiu daca toti deconteaza

plus ca invatamantul nu-l vreau eu, of ...

 

Link to comment
Share on other sites

Ritter, :flowers: , am mai suguit si eu, ca tot romanu' care face haz de necaz. Ai dreptate intr-un procent deloc neglijabil. Asta , in opinia mea.

In invatamant au patruns destule persoane fara vocatie si chiar fara un minim bagaj de cunostinte. Se poarta relatiile, pilele si banii, se intra in facultati fara examene , facultati cu duiumul si toate se bat pentru atragerea studentilor. Cum or fi de inzestrati nu conteaza, la numar sa fie.

Link to comment
Share on other sites

Aprobarea programelor se face pe mai mulţi ani, nu se schimbă lucrurile anual, deci e posibil să fie în vigoare programa pe care ai găsit-o.

Oricum, lista de pe site-ul ministerului, în care găseşti programele, are întotdeauna menţionat în dreptul programei şcolare dacă mai este sau nu în vigoare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...