Jump to content
Vesperala Forum

Obţinerea permisului auto categoria B


vesperala

Recommended Posts

Eu zic ca va fi foarte bine! Ca prea usor se iau carnetele in ultima vreme, sunt o gramada de soferi prosti, in trafic, care nu stiu sa conduca, cel mai mult ma enerveaza astia care habar nu au sa parcheze, parcheaza pe 2 locuri! :ang:

Link to comment
Share on other sites

Oooo da, bun subiect...

 

Ia sa-mi dau si eu cu parerea si sa va citesc apoi opiniile de aveti chef:

 

- Ca sa iei sala tre sa inveti ca tembelu de pe un anume set de chestionare ce n-au nici o legatura cu testarea reala a cunoastintelor necesare sofatului in sine. Nu insist cu exemple de cretinatati intalnite in chestionarele auto fiindca imi este sila.

 

- Odata nimerit un chestionar mai putin stufos in cretinatati, ai trecut examenul, punctajul realizat fiind fix irelevant. Apoi ori te pricepi si te tin reflexele si cunostintele dobandite cu instructorul, ori dai sphaga promovand evaziunea fiscala, nesimtzirea porcului de o incaseaza, etc.

 

- Motivatia candidatilor la a-si lua permis: 1) mi-a dat firma masina (pe alese evident) adica-s TESA si m-au prostit cu transportul asigurat pe nervii mei (inclusiv amenzile) 2) am masina de la Matusha Tamara si-mi trebuie permis pentru ea 3) "e cool" sa de dai pe roti din spatele volanului la noi in sat/ cartier 4) chiar iti este necesara mobilitatea cu portbagaj la spate si confort sub funduletz (sa nu mai vorbim ca ai si 3 oglinzi la dotarea standard)...

 

- Odata trecut de calvarul plimbarilor pe la ghiseele sictiristilor cu cascheta si obtinut jetonu de plastic in 80% cazuri 2-3 ani esti miezul soselelor, asta pana vezi o victima a unui accident rutier de la mai putin de 2m, sau D-ne fereste esti implicat in ceva nasol.

 

Ce pot comenta personal la subiectul asta este ca: STRADA NU IARTA PROSTIA iar MOTOCICLISMUL ESTE UN RISC ASUMAT.

 

Numa bine si la multi Km fara evenimente nedorite, cui isi doreste asta!

Iar pentru morociclisti pe langa impamantenitul "asfalt uscat" zic: Doo rotz poarta un suflet, patru rotz o personalitate multipla sau un motociclist pe timp de iarna! :imao:

Link to comment
Share on other sites

thunderraiderr, in principiu sunt de acord cu tine, insa dupa statistica mea personala as zice ca incepatorii de obicei produc accidente minore. O manevra gresita in parcare se limiteaza la un spoiler crepat, un far spart, sau o usa infundata. Da,, si asta inseamna timp pierdut pe la politie, dar cat timp nu se discuta despre victime, problema nu e grava. Desigur, sunt absolut de acord sa se introduca poligonul la examen, dar sper ca domnii politisti nu se asteapta ca aceasta masura sa scada numarul de accidente GRAVE.

 

O fi bine, o fi rău...

Eu zic ca e foarte bine. Un sofer TREBUIE sa stie sa-si parcheze masina intr-un timp rezonabil.

Este foarte enervant cand stai cate 5 minute dupa unu' (dar de obicei 'una') care freaca masina in fata si in spate pe aceeasi traiectorie si nu stie incotro sa dea de volan ca sa o scoata la capat cu parcarea.

 

Tot asa, conform statisticii mele personale:

- cei cu masini mici parcheaza prost. Ocupa frecvent cate 2 locuri de parcare.

- cei cu masini mari parcheaza cu simt de raspundere, si incap pe un singur loc de parcare :D:

Link to comment
Share on other sites

Tot asa, conform statisticii mele personale:

- cei cu masini mici parcheaza prost. Ocupa frecvent cate 2 locuri de parcare.

- cei cu masini mari parcheaza cu simt de raspundere, si incap pe un singur loc de parcare :D:

 

Statistica ta personala e facuta pe un esantion prea mic :tongue: vorba ta

Eu am WV polo masina de serviciu si o parchez cu simt de raspundere pe un singur loc de parcare . Daca tu ai 4x4 inseamna ca cei cu masini mari parcheaza cel mai corect ?

Daca ai dai o masina mare la un sofer care conduce o masina mica ,inseamna ca 100% o va parca mai bine nu? nu cred asta

 

Eu personal am vazut hammer-e parcate pe 3 locuri dar si broscute parcate intre doua locuri de parcare

 

 

Link to comment
Share on other sites

Gabriel, nu are rost sa ne contrazicem. :)

 

Poate se intampla asa doar pe unde umblu eu .. cine stie.

Idea este ca cei cu masini de peste 4.5m nu pot parca pe marginea drumului intre 2 masini, doar CU SPATELE .. ceea ce stii si tu ca inseamna o parcare mai pretentioasa din care rezulta automat ca masina va fi parcata paralel cu bordura. Multi cu masinute de gen Matiz, pejo206, sau VW Polo parcheaza pe marginea drumului CU FATA, dintr-o singura miscare de volan. Masina ramane la 45°, cu spatele iesit in drum.

 

PS. Atentie, nu zic "toti". De aceea am si subliniat "multi". In rest ... DA,, este posibil ca statistica mea sa fie facuta pe un esantion prea mic.

Dar de cate ori vei vedea cate o masina mica parcata aiurea, sa te gandesti la mine :D:

Link to comment
Share on other sites

:) cred că numai pe mine instructorul nu m-a învăţat să parchez..

doar să trag pe dreapta. şi pentur asta trebuia să am spaţiu, nu glumă..:grin:

 

nu degeaba spun eu că adeseori şcoala de şoferi nu te învaţă mai nimic

Link to comment
Share on other sites

Gabriel, nu are rost sa ne contrazicem. :)

 

Poate se intampla asa doar pe unde umblu eu .. cine stie.

Idea este ca cei cu masini de peste 4.5m nu pot parca pe marginea drumului intre 2 masini, doar CU SPATELE .. ceea ce stii si tu ca inseamna o parcare mai pretentioasa din care rezulta automat ca masina va fi parcata paralel cu bordura. Multi cu masinute de gen Matiz, pejo206, sau VW Polo parcheaza pe marginea drumului CU FATA, dintr-o singura miscare de volan. Masina ramane la 45°, cu spatele iesit in drum.

 

PS. Atentie, nu zic "toti". De aceea am si subliniat "multi". In rest ... DA,, este posibil ca statistica mea sa fie facuta pe un esantion prea mic.

Dar de cate ori vei vedea cate o masina mica parcata aiurea, sa te gandesti la mine :D:

 

Si nu ramane masina cu un colt in drum , daca raman la 45 de gr deja ocupa un metru . Daca asa sunt soferii de masinute e rau , eu nu am parcat nicioadata asa doar cat sa intru cu botul intre doua masini

 

:lool:

Link to comment
Share on other sites

aia cu dacia nova/solenza, ce o fi.. e bleaga rau de tot :lol: atata spatiu e acolo, ca si cu fata o baga din prima.. nu m-am uitat la filmuletz, doar l-am pornit, si cand am vazut spatiul dintre masini, si cum s-a pus ea pe mijloc... nu m-am m-ai uitat.

Link to comment
Share on other sites

si eu am facut asa ceva :lol: parcare cu spatele, oglinda langa oglinda, era singuru loc liber, noaptea la ora 2, si am iesit prin portbagaj (cu dacia supernova)

 

 

 

Cred ca deja suntem pe offtopic, de la "obtinirea permisului pentru categoria B" am ajuns la "Filmulete comice de pe net" :lol:

Link to comment
Share on other sites

da, am intrat pe usa a doua zi, cred ca m-a injurat si ala din partea dreapta :lol:, ala cred ca a trebuit sa intre prin partea dreapta :lol: Ma enerveaza, ca tot nu se invata minte, sa parcheze cum trebuie. Am unu in scara, care are Logan, si cum vine, o baga direct cu fata.. mereu o parcheaza stramb. Eu daca vad ca incap, ma bag oriunde :lol: M-a invatat instructor-ul sa parchez din maxim 2 manevre cu spatele perfect. Daca imi dai masina de 2m latime, si un loc de parcare de 2m si 2 cm, o bag fara nici o problema.

Link to comment
Share on other sites

La noi nu se face diferentiere dupa acest criteriu. Cutie manuala, cutie automata ... tot aia. Categoria B acopera ambele.

Ce-i drept, exista o subcategorie B1, dar se refera la altceva:

 

"SUBCATEGORIA B1: autovehiculul cu trei sau patru roti avand masa proprie peste 400 kg, dar nu mai mare de 550 kg, si echipat cu un motor cu ardere interna cu capacitate cilindrica mai mare de 45 cm 3 sau cu orice alt motor cu o putere echivalenta ori cu viteza prin constructie mai mare de 50 km/h"

Link to comment
Share on other sites

stii ca masinile cu cutie de viteze automatica nu au ambreiaj ?

nu e tot aia , seful meu are permis pt cat. asta automatica si am condus masina lui un range rover wow nu are nici o sansa sa se opreasca motorul accidental , nu ai treaba sa tot schimbi viteza , ci doar in reverse

aici se fac lucrurile sa fie cat mai usoare pt sofer sa nu aibe grija masinii ci doar a drumului, a semnelor si a vitezei

floare la ureche :)

Link to comment
Share on other sites

Personal is de acord cu poligonul la examen. As merge pana la a impune scolilor de soferi numar minim de ore din total alocate poligonului. Lor nu le convine. Le omoara masinile. Si la consum si la ambreiaj la proba rampa. Deh.

 

Exista ideea falsa ca inveti sa conduci dupa ce iei examenul si faci kilometri. O prostie mai mare n-am auzit.

 

Poligonul este gandit sa te familiarizeze cu masina, de orice tip ar fi ea. Sa o stapanesti din reflex.

Apoi o sa iti stea mintea doar la trafic si reguli de circulatie.

 

Povestea cu transmisiile automatice exista si in Germania. Nu stiu acum daca mai este. Treaba este ca un driver care stie doar automatica va avea dificultati majore pe cutie manuala. Dau un exemplu. Scapatul brusc al piciorului de pe ambreiaj

la o trecere de pietoni activa. Si accidentul ii doar chestie de timp.

 

Revenirea la examen in poligon ii consecinta data tot de statistica. Nu are de-a face coruptia sau mai stiu eu ce.

Ci doar de componenta numita stapanirea masinii . Asta este scopul.

 

Pana la urma nu-i chiar un capat de tara. Eu am dat in aceeasi zi toate probele.

Condusul noaptea ca proba e relativ. Pentru ca problemele mari is la sosea noaptea. Ori examenul se da in oras in general.

Needificator legat de jocul luminilor si modul de conducere cu ochiul pe marginea drumului si evitarea orbirii, in fine stiti.

 

Ca idee proprie as renunta in poligon la parcare cu spatele pe stanga la final si as introduce popice la celelalte parcari.

Nu doar marcaj pe sol. Pana la urma se parcheaza intre masini, obstacole, nu la punct dat.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ca idee proprie as renunta in poligon la parcare cu spatele pe stanga la final si as introduce popice la celelalte parcari.

Nu doar marcaj pe sol. Pana la urma se parcheaza intre masini, obstacole, nu la punct dat.

 

Exact. Eu de exemplu stiu sa bag masina intre 2 masini, fara nici o problema, cu spatele le fac mai bine decat perfect. Pot sa pun masina la 5 cm intr-o parte si cealalta fata de cealelalte masini, dar daca imi tragi 2 dungi pe asfalt, si ma pui si o pun intre linile alea 2, nu stiu daca m-as descurca. Eu parchez doar din oglinzi, fara oglinzi, as fi mort.

Cand am facut scoala de soferi, nu le aveam cu oglinda, adica, ma uitam in oglinda ca bou la poarta noua, ca nu stiam ce trebe sa vad in ea, si nu-mi dadeam seama ce si cum e acolo. Acum, fara oglinzi, nu pot sa conduc. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...