vesperala

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> Catastrofa aviatica, evitata in ultimul moment, de un pilot experimentat

vesperala
post Mar 3 2008, 07:43 PM
Post #1


Miradoniz
Group Icon
**********

Group: *vesperala*
Posts: 37,023
Joined: 30-December 07
From: În castel de treci prin colonade...
Member No.: 1



Mauridia_42.gif

http://www.hotnews.ro/stiri-international-...xperimentat.htm


extraordinar moment


User's Signature

O raclă mare-i lumea. Stelele-s cuie/Bătute-n ea şi soarele-i fereasta/La temniţa vieţii
Mihai Eminescu

Stelele-n cer, deasupra mărilor, ard depărtărilor, până ce pier...

Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Gabi
post Mar 3 2008, 07:49 PM
Post #2


StarGazer
Group Icon
******

Group: EveningStar
Posts: 11,642
Joined: 30-December 07
From: Bucuresti
Member No.: 4



asta inseamn profesionalism , cinste lui smile.gif


User's Signature

Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Orpheus
post Mar 3 2008, 09:28 PM
Post #3


.
Group Icon
**********

Group: Stars
Posts: 25,928
Joined: 2-January 08
From: Bacovia's city
Member No.: 32



Ramai fara cuvinte cand vezi asa ceva, incerc sa-mi inchipui cam ce a fost in fiecare dintre pasageri cand au avut un asemenea balans si la o distanta atat de mica de sol. Am zburat de multe ori cu avionul dar prin asa ceva, sau asemanator, nu am trecut.
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

vesperala
post Mar 3 2008, 09:30 PM
Post #4


Miradoniz
Group Icon
**********

Group: *vesperala*
Posts: 37,023
Joined: 30-December 07
From: În castel de treci prin colonade...
Member No.: 1



cnd aprig mi-a dat link-ul am amuit...
da, sta e profesionalism...
a avut attea viei n minile sale . flying.gif


User's Signature

O raclă mare-i lumea. Stelele-s cuie/Bătute-n ea şi soarele-i fereasta/La temniţa vieţii
Mihai Eminescu

Stelele-n cer, deasupra mărilor, ard depărtărilor, până ce pier...

Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

danco
post Mar 3 2008, 09:34 PM
Post #5


StarGazer
Group Icon
******

Group: Stars
Posts: 4,322
Joined: 2-March 08
From: arad
Member No.: 115



QUOTE (vesperala @ Mar 3 2008, 07:43 PM) *
era echipa nationala de handbal a Romaniei in acel avion...si n-a atins cu aripa pista, cum s-a spus ci cu roata centrala dreapta. Oricum, pilotii nici nu trebuiau sa riste o apropiere, depasisera pragul de la inceput.


User's Signature

Singura prietenie de pre este cea care s-a nscut fr motiv (Arthur von Shendel)
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

vesperala
post Mar 3 2008, 09:36 PM
Post #6


Miradoniz
Group Icon
**********

Group: *vesperala*
Posts: 37,023
Joined: 30-December 07
From: În castel de treci prin colonade...
Member No.: 1



QUOTE (danco @ Mar 3 2008, 09:34 PM) *
Oricum, pilotii nici nu trebuiau sa riste o apropiere, depasisera pragul de la inceput.

sincer m ntreb, aterizrile sunt decise de piloi? ei au riscat? eu cred c exist o procedur...

la ce prag te referi?


User's Signature

O raclă mare-i lumea. Stelele-s cuie/Bătute-n ea şi soarele-i fereasta/La temniţa vieţii
Mihai Eminescu

Stelele-n cer, deasupra mărilor, ard depărtărilor, până ce pier...

Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

danco
post Mar 3 2008, 10:08 PM
Post #7


StarGazer
Group Icon
******

Group: Stars
Posts: 4,322
Joined: 2-March 08
From: arad
Member No.: 115



QUOTE (vesperala @ Mar 3 2008, 09:36 PM) *
sincer m ntreb, aterizrile sunt decise de piloi? ei au riscat? eu cred c exist o procedur...

la ce prag te referi?

fiecare pista are un prag..de fapt sunt doua si cel de-al doilea este cel perfect de prins..adica locul in care avionul sa atinga pista cu rotile pentru o aterizare in siguranta. In cazul de azi, a depasit pragul, nu era nici aliniat...a riscat foarte mult, trebuia sa revina pt o a doua incercare inainte sa se aprprie de pista tat de mult. Aveau datele cu privire la vant.
Da, aterizarile sunt decise de piloti, dar exista si anumite proceduri legate de starea vremii... cu e cazul de fata...fiecare cursa are un aeroport de rezeva programat dinainte...dar se pare ca pilotii au hotarat sa incerce aterizarea.alegerea fost a lor.bine ca s-a terminat cu bine.


User's Signature

Singura prietenie de pre este cea care s-a nscut fr motiv (Arthur von Shendel)
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Neo
post Mar 3 2008, 10:24 PM
Post #8


SuperStar
Group Icon
*****

Group: Stars
Posts: 1,241
Joined: 30-December 07
Member No.: 11



N-am cuvinte...bravo pilotului !
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Marius-Doru
post Mar 4 2008, 08:47 AM
Post #9


SuperStar
Group Icon
*****

Group: Stars
Posts: 2,368
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti - undeva prin nord
Member No.: 44



QUOTE (danco @ Mar 3 2008, 10:08 PM) *
fiecare pista are un prag..de fapt sunt doua si cel de-al doilea este cel perfect de prins..adica locul in care avionul sa atinga pista cu rotile pentru o aterizare in siguranta. In cazul de azi, a depasit pragul, nu era nici aliniat...a riscat foarte mult, trebuia sa revina pt o a doua incercare inainte sa se aprprie de pista tat de mult. Aveau datele cu privire la vant.
Da, aterizarile sunt decise de piloti, dar exista si anumite proceduri legate de starea vremii... cu e cazul de fata...fiecare cursa are un aeroport de rezeva programat dinainte...dar se pare ca pilotii au hotarat sa incerce aterizarea.alegerea fost a lor.bine ca s-a terminat cu bine.


Problema este a pilotului daca la bord indicatorul care ii arata daca a interceptat corect panta ILS (instrumental landing sistem) nu a fost pe pozitia corecta(acesta trebuie sa aiba 2 bare care la o interceptare corecta trebuie sa arate asa +) trebuia sa rateze inainte de a ajunge la pragul pistei, oricum punctul de contact se afla la 100 metri de inceputul pistei.


User's Signature

Este de o mie de ori mai bine sa fii optimist si sa te inseli, decat sa fii pesimist si sa ai dreptate.
(Jack Penn)
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

paulvanorton
post Mar 5 2008, 08:50 PM
Post #10


ShiningStar
Group Icon
***

Group: Stars
Posts: 231
Joined: 30-December 07
From: China jud.Galati
Member No.: 7



QUOTE (Gabi @ Mar 3 2008, 07:49 PM) *
asta inseamn profesionalism , cinste lui smile.gif



asta inseamna prostie.stia ca vremea nu este prielnica aterizarii in conditii normale.
ai zburat cu lufthansa?
eu da si au facut aproape la fel.
eu as spune ca prostul a avut noroc.


User's Signature

________________________________________________________________________________

This post has been edited by paulvanorton:acu'3 luni fix...aaa....ba cred ca sunt 6 luni fix.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

CUMPAR CEASURI VECHI,CHIAR SI NEFUNCTIONALE.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

Romanii au talent.
-la furat
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Neo
post Mar 5 2008, 11:14 PM
Post #11


SuperStar
Group Icon
*****

Group: Stars
Posts: 1,241
Joined: 30-December 07
Member No.: 11



Eu nu inteleg de ce s-a grabit sa aterizeze.
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Orpheus
post Mar 5 2008, 11:50 PM
Post #12


.
Group Icon
**********

Group: Stars
Posts: 25,928
Joined: 2-January 08
From: Bacovia's city
Member No.: 32



Nici un pilot nu ia decizia de aterizare de capul lui, el face o solicitare si aceasta este aprobata sau nu de catre controlorul de trafic care l-a preluat, acesta informandu-l pe comandantul aeronavei asupra conditiilor si a pistei unde urmeaza sa efectuieze aterizarea, decizia anapoda apartine in primul rand controlorului care a dat OK-ul, si apoi pilotului care si el la randul sau stia foarte bine care sunt conditiile de afara si totusi a continuat procedura de aterizare. In mod cert ancheta care a demarat va scoate la iveala atat vinovatii cat si eventualele vicii de procedura. Este parerea mea, evident neavizata, cred ca cel mai in masura sa se exprime mai apropiat de realitate este Doru, lucrand in bransa.
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

NightShift
post Mar 6 2008, 06:48 AM
Post #13


Scrar
Group Icon
******

Group: Stars
Posts: 3,586
Joined: 1-March 08
From: Paradise City
Member No.: 110



Exista posibilitatea ca turnul sa fi autorizat aterizarea ininte ca vantul sa se fi intensificat brusc.
... sau cine stie; poate pilotul s-a gandit in sinea lui ca si el poate executa asa o manevra



don-t_mention.gif , si ar fi cazul sa apara si el pe youtube.


User's Signature


Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Eonica
post Mar 6 2008, 10:18 AM
Post #14


SuperStar
Group Icon
*****

Group: Stars
Posts: 1,669
Joined: 30-December 07
From: jud. Covurlui
Member No.: 8



S-a lamurit povestea. Aterizarea a fost efectuata de copilat, care are 24 de ani si experienta-ioc! Compania inca nu vrea sa dea declaratii de ce i s-a dat pe mana aterizarea care se stia ca e dificila din cauza conditiilor meteo, Dar ca sa nu fie sifonata imaginea ditamai companiei de zbor, presa a facut-o eroina pe copiloata, caci era o ea!

Cred ca comentariile sunt de prisos si chiar nu mai are nici o importanta ce si cum pentru pasageri, care sigur au vazut moarte cu ochii.
Asa cum spunea si paulvanorton, am patit-o si noi cu Lufthansa, desi vremea era buna. Probabil, la ei, senzatiile tari sunt bonus la fiecare zbor.


User's Signature

"Exista ceva mai rau decat oamenii rai, indiferenta oamenilor buni!"
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Aprig
post Mar 6 2008, 12:36 PM
Post #15


Ce avem noi aici?
Group Icon
******

Group: Stars
Posts: 4,409
Joined: 13-January 08
From: Bucureti
Member No.: 55



Orice pilot, orict experiena ar avea, a fcut ntr-un anumit moment al vieii lui prima sa aterizare. Probabil, mai trziu, i prima sa aterizare pe vreme nasoal. Acum o fi fost rndul leia.

Majoritatea supravieuiesc, apoi capt experien, apoi le vine rndul s lase un copilot s aterizeze.

Ghinionul pasagerilor, ce pot s zic.


User's Signature

Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

NightShift
post Feb 26 2009, 04:22 PM
Post #16


Scrar
Group Icon
******

Group: Stars
Posts: 3,586
Joined: 1-March 08
From: Paradise City
Member No.: 110



Inca un exemplu de catastrofa aviatica evitata la fir de par:



User's Signature


Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

gabriel
post Feb 26 2009, 10:03 PM
Post #17


StarGazer
Group Icon
******

Group: Stars
Posts: 5,187
Joined: 8-September 08
Member No.: 406



Meserias pilotul
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 18th November 2017 - 02:07 PM
Arta si savoare www.iconcert.ro
 Vesperala Forum