vesperala

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> Cine asigură garanția dacă firma de unde cumperi dă faliment?

vesperala
post Apr 28 2009, 08:41 PM
Post #1


Miradoniz
Group Icon
**********

Group: *vesperala*
Posts: 37,096
Joined: 30-December 07
From: În castel de treci prin colonade...
Member No.: 1



dacă iei de undeva un produs cu garanție și firma dă faliment între timp, cine ar trebui să asigure garanția? hm.gif


User's Signature

O raclă mare-i lumea. Stelele-s cuie/Bătute-n ea Ɵi soarele-i fereasta/La temniƣa vieƣii
Mihai Eminescu

Stelele-n cer, deasupra mărilor, ard depărtărilor, pùnă ce pier...

Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Orpheus
post Apr 29 2009, 06:46 AM
Post #2


.
Group Icon
**********

Group: Stars
Posts: 25,928
Joined: 2-January 08
From: Bacovia's city
Member No.: 32



In general, un produs nu este reprezentat doar de o singura firma, sunt centre de service, distribuite pe orase sau zone.

In conditiile in care, magazinul, ( mai rar, in marea majoritate cei ce vand nu presteaza si service-ul ), sau centrul de service, care asigura depanarea in garantie sau post garantie, dispare, sarcinile lui ii sunt preluate de cel mai apropiat, de zona respectiva, centru de service, urmand ca in scurt timp, firma mama, care reprezinta produsul in tara sau zonal, fie prin productie fie prin import, sa gaseasca si sa desemneze o alta firma locala care sa preia si sa se ocupe de asta.

Situatii de acest gen se intampla des, la mine vin de multe ori clienti, spunandu-mi ca nu mai reusesc sa dea de o anumita firma de care ii leaga service-ul, pentru alte produse ce le detin, decat centrale, cum ar fi: televizoare; frigidere; masini de spalat ...etc, si daca nu cumva stiu eu vreun telefon sau ceva legat de acea firma.
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

pufonel
post Jun 8 2009, 11:15 PM
Post #3


StarGazer
Group Icon
******

Group: Stars
Posts: 7,424
Joined: 23-July 08
From: țara pisicilor negre
Member No.: 246



Zilele trecute am avut o surpriza placuta: am primit o scrisoare de la o firma de care nu mai auzisem. O deschid de curiozitate si aflu ca ma anuntau ca au preluat activitatile de service pentru centrala termica, deoarece firma care le asigurase pana atunci s-a desfiintat. Deci se poate si la noi bravo.gif Din pacate pentru ei, in vara asta vreau sa-mi schimb centrala cu totul, pentru ca are deja 7 ani si a inceput sa "pice".


User's Signature

"Don't rush me, I'm a-thinkin'... and my head hurts..."
(Yosemite Sam)
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

gbrgeorge
post Feb 23 2010, 11:39 AM
Post #4


SuperStar
Group Icon
*****

Group: Stars
Posts: 1,699
Joined: 14-February 10
From: Bucuresti
Member No.: 1,055



Mai nou, legile s-au schimbat in favoarea consumatorului final. In cazul in care produsul aflat in garantie se strica din anumite motive si clientul alege sa vina inapoi la magazinul de unde l-a cumparat, comerciantul are obligatia sa i-l schimbe sau sa i-l trimita intr-un service.


User's Signature

Un cer senin ii asteapta....pe toti cei ce merg spre calea dreapta.
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Eonica
post Feb 23 2010, 02:40 PM
Post #5


SuperStar
Group Icon
*****

Group: Stars
Posts: 1,669
Joined: 30-December 07
From: jud. Covurlui
Member No.: 8



Asta era problema ridicata initial...daca firma care l-a vandut a disparut de pe piata, unde mai vine inapoi clientul?


User's Signature

"Exista ceva mai rau decat oamenii rai, indiferenta oamenilor buni!"
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

gbrgeorge
post Feb 23 2010, 02:53 PM
Post #6


SuperStar
Group Icon
*****

Group: Stars
Posts: 1,699
Joined: 14-February 10
From: Bucuresti
Member No.: 1,055



Eonica, clientul poate alege unde vrea sa lase produsul la reparat. La firma de service sau la magazin. Daca magazinul nu mai este, firma de service trebuie sa-si duca la capat contractul de service.


User's Signature

Un cer senin ii asteapta....pe toti cei ce merg spre calea dreapta.
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Eonica
post Feb 23 2010, 03:13 PM
Post #7


SuperStar
Group Icon
*****

Group: Stars
Posts: 1,669
Joined: 30-December 07
From: jud. Covurlui
Member No.: 8



Hai sa-ti dau un exemplu edificator, sper eu. Am cumparat cateva aparate electrocasnice mici, cum ar fi un storcator de fructe, un ceas cu radio si o statie meteo de la Kaufland. Ceea ce scrie pe certificatul de ganatie si ceea ce mi-au spus si cei de acolo: daca apar defectiuni in timpul perioadei de garantie, veniti la noi cu aparatul si certificatul de garantie. Adica ei asigura si reparatiile sau inlocuirea produsului in caz de defectiune. Daca peste 5 luni, Kaufland isi ia jucariile si pleaca din tara caci e criza mare si grea, eu unde ma mai duc cu produsul?????
Stiu ce zici si tu. Nu incurc cu nimic treburile. De exemplu, pe certificatele de garantie ale altor bunuri scrie clar centrele care asigura service-ul si care nu sunt aceleasi cu cele care au vandul produsul.

Clientul nu prea are ce alege, asa cum spui tu. "Alegerea" e facuta de ceea ce scrie pe certificatul de garantie. Singura optiune a cumparatorului e de al returna in 48 ore la magazinul de unde a fost cumparat si a primi altul nou inapoi, fara a-l mai trimite in service, chiar daca produsul e reparabil.


User's Signature

"Exista ceva mai rau decat oamenii rai, indiferenta oamenilor buni!"
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

gbrgeorge
post Feb 23 2010, 03:51 PM
Post #8


SuperStar
Group Icon
*****

Group: Stars
Posts: 1,699
Joined: 14-February 10
From: Bucuresti
Member No.: 1,055



Eonica, nu te contrazic, dar legea cere (daca nu ma insel si din pacate nu reusesc sa gasesc informatiile necesare) ca daca vanzatorul nu poate efectua reparatia si nu poate efectua rambursul produsului este obligat ca in momentul in care il vinde sa aibe deja "la mana" un contract cu firma de la care cumpara produsele (ex PHILIPS, BRAUN etc) si care sa aibe la randul ei un contract cu o firma de service unde trebuie sa ajunga clientul.


User's Signature

Un cer senin ii asteapta....pe toti cei ce merg spre calea dreapta.
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Eonica
post Feb 23 2010, 08:58 PM
Post #9


SuperStar
Group Icon
*****

Group: Stars
Posts: 1,669
Joined: 30-December 07
From: jud. Covurlui
Member No.: 8



Revin. In cazul pe care l-am expus eu, firma care detine contractul de service este tot firma care comercializeaza. Cum firma cu pricina da faliment/dispare, odata cu ea dispare si contractul de service.
Cautand si eu o solutia pe internet, am gasit ce au patit altii si la care rezolvarea e departe, caci ar putea cota uneori mai mult poate decat produsul insusi:
http://www.ziuadeiasi.com.ro/ziua_economic...ii-service.html


User's Signature

"Exista ceva mai rau decat oamenii rai, indiferenta oamenilor buni!"
Go to the top of the page
PM
+ Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 16th November 2018 - 05:07 AM
Arta si savoare www.iconcert.ro
 Vesperala Forum